عرب ویکلی می‌نویسد اگرچه بانک‌های غربی به دلیل ترس از مجازات‌های مالی آمریکایی‌ها در سرمایه‌گذاری محتاط به نظر می‌رسند اما اگر توافق هسته‌ای تا پایان سال جاری باقی بماند حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران افزایش می‌یابد/در سیاست داخلی منتقدان روحانی در اردوگاه اصولگرایان هنوز هم بر سر یک نامزد واحد برای انتخابات ماه مه به توافق نرسیده‌اند/دست‌کم در شرایط کنونی. به غیر از آن که میانه‌روها و اصلاح‌طلبان کاملا مشخص کرده‌اند که از روحانی حمایت می‌کنند هیچ چیز دیگری در انتخابات ایران مشخص نشده است.
سایت «عرب‌ویکلی» با انتشار گزارشی ضمن اشاره به تحولات مرتبط با ایران در هفته‌های پیش از آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی در ایران می‌نویسد: «در روزهای باقی‌مانده به اعلام ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی، حسن روحانی ریس‌جمهوری ایران سفر از پیش برنامه‌ریزی‌شده‌ای به مسکو داشت. ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در آن سفر بر روابط دوجانبه دوستانه و میان دو کشور تاکید کرد و از افزایش ۷۰ درصدی در تجارت دوجانبه در سال ۲۰۱۶ میلادی گفت. یک هفته پس از آن امریکا حمله‌ای موشکی را علیه سوریه انجام داد.»

 عرب‌ویکلی افزوده است: «در عرصه داخلی ایران، همگان متفق‌القول با ریاست‌جمهوری ترامپ موضع ضد‌آمریکایی اتخاذ کرده‌اند. اواخر ماه مارس بود که ایران در اقدامی نمادین شرکت‌ها و افرادی را مورد تحریم قرار داد که گفته شده بود از اسرائیل و ترورهای آن رژیم و شهرک‌سازی‌های یهودی‌نشین حمایت می‌کنند. این پاسخی به تحریم ضد‌ایرانی شرکت‌ها و افرادی از چین، کره شمالی و امارات به اتهام ارتباط‌داشتن با برنامه موشکی ایران بود. رفتارهای تهران نمادین هستند اما آن‌چه اهمیت دارد این است که بجز دولت امریکا سایر دولت‌های امضاکننده برجام از جمله روسیه، چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا خواستار تداوم و حفظ آن هستند».
چند‌دستگی در اردوگاه مخالفان دولت/ بلومبرگ: روحانی هنوز هم از محبوبیت بالایی برحوردار است
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که تلاش‌های دولت ترامپ برای جلوگیری سرمایه‌گذاری خارجی در ایران کارآمد نبوده‌اند و می‌افزاید: «دولت ترامپ با وضع جریمه ۲.۱ میلیارد دلاری علیه شرکت چینی ZTE به دلیل ارسال کالاهای ساخت امریکا به ایران قصد تهدید شرکت‌های همکاری‌کننده با ایران را داشت با این حال، آمار دولت ایران در سال ۲۰۱۶میلادی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری مستقیم و جذب آن ایران از ۱.۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی پس از لغو تحریم‌های اروپایی و امریکایی رسیده است و شرکت‌های خودروسازی فرانسوی پژو و رنو در حال حاضر فروش خود را دو برابر کرده‌اند. شرکت بوئینگ نیز در قراردادی چند میلیون دلاری با ایران می‌تواند ۱۸ هزار شغل جدید ایجاد کند».
عرب ویکلی می‌نویسد اگرچه بانک‌های غربی به دلیل ترس از مجازات‌های مالی آمریکایی‌ها در سرمایه‌گذاری محتاط به نظر می‌رسند اما اگر توافق هسته‌ای تا پایان سال جاری باقی بماند حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران افزایش می‌یابد.
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که در سیاست داخلی منتقدان روحانی در اردوگاه اصولگرایان هنوز هم بر سر یک نامزد واحد برای انتخابات ماه مه به توافق نرسیده‌اند.
این سایت می‌نویسد: «جبهه نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) یک گروه اصولگرا که به منظور اجماع بر روی نامزدی واحد تشکیل شده است فهرستی کوتاه متشکل از پنج نام را ارائه کرده است که نام محمدباقر قالیباف شهردار تهران و ابراهیم رئیسی تولیت حرم امام رضا در مشهد نیز در آن دیده می‌شود.»
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که اصلاح‌طلبان می‌دانند هر فردی که از اردوگاه آنان نامزد شود بعید است که بتواند نظر مساعد شورای نگهبان را جلب کند در نتیجه روحانی را نامزد خود معرفی کرده‌اند. این سایت می‌افزاید: «او توانسته از محدودیت‌های اجتماعی بکاهد و توافقق هسته‌ای را حاصل و حفظ کند. از سوی دیگر وجود اختلاف و چند‌دستگی در میان اصولگرایان به‌نفع روحانی است. قالیباف در فهرست پنج نفره نفر چهارم بوده با این حال، با حضور رئیسی شانس قالیباف کاهش یافته است. ظاهرا جبهه نیروهای انقلاب اسلامی با او وارد مذاکره شده بود تا او را متقاعد به پذیرش سمت معاونت رئیسی در صورت پیروزی او در انتخابات کند اما گویا در این زمینه موفقیت چندانی کسب نکرده است. دست‌کم در شرایط کنونی. به غیر از آن که میانه‌روها و اصلاح‌طلبان کاملا مشخص کرده‌اند که از روحانی حمایت می‌کنند هیچ چیز دیگری در انتخابات ایران مشخص نشده است.»
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که احمدی‌نژاد نیز علیرغم توصیه‌های رهبر ایران برای عدم حضور در انتخابات، نامزد شده است. برخلاف روزهای ابتدایی سال جاری، در هفته‌های اخیر مقام‌های ارشد و عالی نظام از روحانی انتقاد نمی‌کنند‌.»
روحانی هنوز هم از محبوبیت بالایی برحوردار است
همچنین شبکه خبری «بلومبرگ» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که نتایج یک نظرسنجی تازه که روز دوشنبه منتشر شده نشان می‌دهد که حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران هنوز هم درمیان ایرانیان محبوب است.
این شبکه خبری می‌افزاید: «این نظرسنجی توسط «ایران پال» مستقر در تورنتو صورت گرفته است. اکثریت پاسخ‌دهندگان دید مثبتی نسبت به روحانی و توافق هسته‌ای داشته‌اند. البته برخی نیز از استاندارد زندگی و اقتصاد ایران گلایه‌مند بودند.
این نظرسنجی به صورت تماس تلفنی با ۱۰۰۵ ایرانی پاسخ‌دهنده در سرتاسر ایران در فاصله ۱۱ تا ۱۴ اوریل انجام شده و ضریب خطای آن ۳ درصد بوده است. ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که روحانی تا حدودی در بهبود اقتصاد موفق بوده است.