مرتضی رمضانی فرماندار نکا در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان در سال جاری ضمن انتقاد از بی برنامگی برخی از مدیران و نداشت شجاعت لازم در انجام کارها گفت: اگر در سال ۱۴۰۳ مدیری بیاید جلسه امضا بزند و مانند قضیه ورودی گلبستان پای امضایشان نیستند من دیگر آن مدیر را در شهر راه نمی دهم.
وی همچنین از همه رؤسای ادارات خواست تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ دفترچه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اداره خودش در سال ۱۴۰۳ را تحویل فرمانداری دهند. فرماندار افزود: در جذب اعتبارات سال جاری برخی دستگاه‌ها تاکنون ضعیف عمل کردند. وقتی از برخی مدیران می پرسم پروژه های شما در این سال چه چیزهایی بودند سه روز دور خود می چرخند تا یادشان بیاید. بنابراین در سال آینده تحمل این وضع را ندارم باید سال شکوفایی شهرستان باشد.
فرماندار نکا با اشاره به شعارهای مردمی آیت ا… رئیسی گفت: در این مدت هشت ماهه خدمتم در نکا تلاش کردم به اتفاق مدیران از نزدیک با مشکلات و نارسایی‌های ۲۳ روستا بازدید و آشنا شدیم همچنین با حضور در ۲۰ مسجد در محله های مختلف شهر با مردم ارتباط برقرار شد.
وی افزود بسیاری از خواسته های مردم نیازی به اعتبار نیست فقط کافیست شجاعت به خرج داد و گاهی قوانین را کمی به سمت مردم خم کنیم.
رمضانی گفت در ملاقات‌های مردمی در داخل فرمانداری هر هفته با چهره های تکراری مواجهه می شدم تصمیم گرفتم به محلات بروم تا اقشار مختلف براحتی بتوانند خادمان خود را ببینند.
مرتضی رمضانی با اشاره به تعطیلات نوروزی و ورود مسافران نوروزی گفت: ضمن حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از ورود گردشگران به شهرستان استقبال می کنیم بنابراین همه اعضای کمیته های سفر باید کارشان را به درستی انجام دهند و کارهایی همچون نظافت تفرجگاهها و حاشیه خیابانهای شهر و بیرون شهر، ساماندهی بازار و نظارت بر عرضه کالا، حضور منظم کشیک ادارات، کنترل سالم بودن دوربین های مداربسته ادارات و معابر، جمع آوری کارتن خوابها، ساماندهی خودپردازهای بانکها و… در تعطیلات نوروزی و قبل از آن تاکید کرد.
رمضانی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم نکا در انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری از همه برگزار کنندگان مجریان هیات‌های نظارت و بازرسی که در پایین انتخابات مشارکت داشتند و نیز کاندیداها که زمینه حضور و مشارکت مردم را فراهم کردند تشکر کرد و این انتخابات را یکی از سالم ترین انتخابات دانست.
وی ضمن تبریک به منتخب مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و تبریک به منتخبان خبرگان رهبری بویژه آیت ا… محمدی لایینی افتخار شهرستان افزود تلاشهای دکتر شریعتی نماینده فعلی و منتخب جدید در پیگیری و تامین اعتبارات شهرستان قدردانی کرد.
در این جلسه حجت الاسلام محمدی لایینی امام جمعه شهرستان در سخنانی ضمن اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و ضرورت قرائت قرآن روزه سیر کردن گرسنگان با اشاره به حدیثی گفت بدبخت کسی است که از فرصتهای این ماه استفاده نکنند.
در این جلسه شریعتی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در سخنانی ضمن تقدیر از فرماندار و برگزار کنندگان انتخابات گفت سال ۱۴۰۲ سال پرباری برای سه شهرستان بوده و پروژه های مختلفی که انجام شد و پروژه های خوبی در حوزه آب، پسماند، گاز، طرح هادی در دستور کار داریم وی افزود همه این پروژه ها دارای اعتبار هستند.نگرانی بابت اعتبار نیست.
سرهنگ نجفی فرمانده سپاه نکا در این جلسه ضمن قدردانی از دستگاههایی که برای راهیان نور همکاری کردند افزود ۲۲۵ نفر امسال به راهیان نور اعزام شدند. وی همچنین با اشاره به روز ۱۸ فروردین که روز نکا نامگذاری شده مقارن با سالروز شهادت سردار طوسی در این تاریخ گفت: مراسم گرامیداشت شهدای شهرستان با محوریت سردار طوسی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ و تشکیل کمیته های مختلف ستاد برگزاری از دستگاهها خواست همکاری لازم داشته باشند.

گزارش: اکبر مقدسی