استاندار مازندران: سد گلورد بزرگترین مقصد گردشگری کشور تعریف شده است

استاندار مازندران با اظهار این که طبق دستور وزیر نیرو با ساخت پل قوسی ، سد گلورد تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: منطقه سد گلورد بزرگترین مقصد گردشگری کشور تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز جمعه که به همراه وزیر نیرو از سد گلورد بازدید کردند، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سد گلورد مهمترین طرح سد سازی کشور است که با توجه به منظره جنگلی ، مقصد گردشگری ویژه ای برای آن تعریف شده است.

وی با بیان اینکه که تا پایان امسال با تکمیل پل قوسی آبگیری سد کامل خواهد شد، بیان داشت: با تکمیل این سد بخش. یادی از مشکلات آب شرب و کشاورزی شرق مازندران مرتفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران سازه پل فلزی قوسی گلورد را حدود۳۰۰ متر طول عنوان کرد و بیان داشت: کاربری این پل علاوه بر تردد خودرو، در ۲ طرف پل نیز پیاده‌روی گردشگران با توجه منظره زیبای منطقه ایجاد خواهد شد

پل سد گلورد با ۳۰۰ متر طول و ۱۲ متر عرض علاوه بر این که طویل‌ترین پل شمار کشور محسوب می‌شود جزء پنج پل طویل و مرتفع کشور هم به شمار می‌رود. ساخت این پل بزرگ به عنوان بخشی از جاده جایگزین روی دریاچه مخزن سد گلورد به منظور ایجاد راه ارتباطی ساکنان مناطق بالادست سد و آبگیری کامل سد از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفت و طی دو سال اخیر با تأمین اعتبارات مورد نیاز سرعت اجرای طرح شتاب بیشتری گرفت.

طی ماه‌های اخیر عملیات اجرای پایه‌ها و فنداسیون این پل اجرا شد و اکنون با آغاز نصب قطعات سازه فلزی، این طرح در مرحله پایانی قرار گرفته است.