سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات رییس قوه قضاییه در موضوع پرونده بابک زنجانی گفت: دولت از ابتدا در این پرونده پیشگام بود و هر کمکی برای بازگرداندن منابع مردم به خزانه عمومی را قطعا انجام خواهد داد.

 محمد باقر نوبخت در نشست خبری روز سه شنبه خود این مطلب را در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رییس قوه قضاییه گفته است دولت هیچ نقشی در بازگرداندن و شناساندن اموال بابک زنجانی ندارد و دولت را به کم کاری متهم کرده است. موضع دولت در این زمینه چیست ؟ مطرح کرد.
سخنگوی دولت گفت: این موضع جدیدی نیست. ما از قوه قضاییه تشکر می کنیم که در خصوص این کیس بسیار مهم و پراهمیت پیگیری های لازم را انجام می دهد، قوه قضاییه این مسئله را پیگیری می کند که چگونه فردی بتواند نزدیک به سه میلیارد دلار که رقم و عدد آن در حال حاضر بیشتر از اموال و منابع عمومی استفاده کند.
نوبخت افزود: قطعا دولت هر کمکی در این خصوص برای بازگرداندن این منابع مردم به خزانه عمومی لازم باشد، با قوه قضاییه مساعدت و همکاری خواهد داشت.
وی ادامه داد: فکر می کنیم آن بخش هایی که برای وزارت اطلاعات یا دستگاه قضا مشکوف است، وزارت اطلاعات می تواند اطلاعات کافی و پشت پرده و صحنه در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا شناسایی کنیم چطور یک نفر می تواند چنین رقمی که رقم بسیار بزرگی است از بیت المال در اختیار بگیرد.
سخنگوی دولت گفت: هر موقع قوه قضاییه نظر داشته باشد، دولت همکاری می کند ضمن اینکه دولت از ابتدا پیشگام در این اقدام بود. امیدواریم به جای مسائل غیر از آنچه می تواند این فساد بزرگ را روشن کن،‌ به هیچ چیز دیگر نپردازیم چرا که مردم منتظر اقدام قاطع قوه قضاییه برای بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی هستند./ ایرنا