معاون اول رئیس جمهوری٬ راهپیمایی اربعین حسینی را نماد صلح و آزادگی دانست و گفت: با شناسایی نقاط ضعف این مراسم باید به یک حرکت ماندگار تبدیل شود.

82315596-71187646 82315339-71187094

اسحاق جهانگیری امروز (یکشنبه) در جمع نمازگزاران موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر نجف به کربلا٬ با قدردانی از دولت عراق افزود: دولت عراق درگیر نبرد با داعش در موصل است بنابراین مدیریت چنین مراسمی بسیار سخت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر دولت عراق در موصل در حال نبرد است تا آخرین پایگاه داعش و تکفیری ها را از بین ببرد.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تماس تلفنی خود با نخست وزیر عراق تصریح کرد: یک و نیم میلیون نفر ساکن موصل هستند که در یک سنگر تلاش می کنند تروریست ها را خارج کنند.
جهانگیری ادامه داد: دولت عراق همزمان با این نبرد بزرگ٬ پذیرای میلیون ها زائر حسینی است، تامین امنیت این مراسم کار بزرگی است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که در کنار دولت و ملت عراق است.
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت اربعین حسینی گفت: خون سالار شهیدان از صدر اسلام تا امروز می جوشد و راه رستگاری پیش پای همگان می گذارد.
جهانگیری افزود: چه صدر اسلام که نیاز به یک حرکت برای احیای اسلام بود و چه امروز که ١٤ قرن گذشته است، راه رستگاری پیش پای جهانیان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: اربعین تبدیل به یک پدیده استثنایی شده است که میلیون ها انسان عاشق با شعار عدالتخواهی و صلح طلبی مسیر بارگاه امام حسین (ع) را طی می کنند.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این موضوع در دنیای فعلی تبدیل به یک اتفاق استثنایی شده است که میلیون ها انسان با فرهنگ های مختلف را در یک مسیر قرار می دهد.