معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت که در 31 سفر در حدود 1531 تصمیم در حوزه اقتصادی برای استان ها گرفته شده و 24 هزار میلیارد تومان نیز تعهد ایجاد شده و تاکنون 68 درصد این تعهدات عمل شده است.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در جلسه هم اندیشی البرزی های مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران داخلی و خارجی که عصر سه شنبه در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تقاضا در همه استان ها 10 برابر بودجه تعیین شده بود، گفت: در استان البرز 5 هزار میلیارد تومان مستقیم و 80 هزار میلیارد تومان به صورت غیر مستقیم تقاضا برای حل معضلات و پیشرفت استان وجود داشت.
شریعتمداری ادامه داد: با همراهی و همگامی در رابطه با سیاست های نظام صحبت شده و اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان ملی بین فعالان اقتصادی تبدیل شده است.
معاون اجرایی رئیس جمهوری تصریح کرد: توسعه تجارت یک ضرورت برای کشور است ولی باید در شرایط خاصی صورت گیرد و واردات باید اختصاص به مواد اولیه ای داشته باشد که در داخل تولید نمی شود و باقی امر تجارت باید در حوزه صادرات برای تقویت تولید و کیفیت داخلی صورت گیرد.
وی افزود: این دولت در بدو ورود اهتمام ویژه ای برای ایجاد شرایط مطلوب در حوزه روابط خارجی بین ایران و دنیا بود.
رئیس ستاد کاروان تدبیر و امید با اشاره به اینکه کشور در تحریم ها نیز به حیات خود ادامه داده و نخبگان موفق به ابداع روش های نوین شدند، اضافه کرد: برای پیشرفت کشور به امنیت و آرامش در سیاست های خارجی کشور نیاز است.
وی گفت: از ابتدای دولت یازدهم امید و نشاط در کشور و آرامش و ثبات در بازار ایجاد به مرور ایجاد شد و وضعیت تورم به عنوان یک عامل مخرب در اقتصاد ایران به نقطه مطلوبی رسید و در سایه برقراری روابط مناسب با لغو تحریم ها بازار های خارجی را در دسترس تجار گذاشت.
شریعتمداری افزود: اکنون کشور در حوزه سیاست باید اقتصاد خود را ایزوله کند تا سرمایه گذاران دچار ضرر نشوند و یک ارتباط منطقی باید وجود داشته باشد.
وی افزود: باید بخش خصوصی از داخل و خارج وارد عمل شود چراکه اگر کسی به آینده ایران علاقمند است باید تلاش کند که سرمایه ها در داخل صرف شود.
شریعتمداری گفت: برخی با این نگاه مخالف هستند و به دنبال یک اقتصاد متمرکز دولتی هستند، ولی دولت یازدهم همواره درصدد مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی است.
وی افزود: اکنون شرایط مطلوب است و در یک نقطه بسیار خوبی هستیم و این اراده وجود دارد که توانایی را مضاعف و تقویت کنیم چراکه این دولت حامی تولید، صادرات و تسهیل در واردات مواد اولیه ضروری برای کشور است.