رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدامات برخی عناصر وهابی در اجتماعات عزاداری شیعیان هیچ ربطی به فرهنگ ناب عزاداری‌ها و بیان فلسفه قیام امام حسین(ع) ندارد.
 در این جلسه ادامه بررسی و تدوین بندهای باقی مانده، پیشنهادی و اصلاحی در خصوص سیاست‌های کلی قانون‌گذاری کشور پیگیری شد و یک بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

به گزارش  آفتاب‌نیوز، در این جلسه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تسلیت ایام شهادت و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش، به برگزاری مراسم باشکوه و گسترده عزاداری‌ها در سراسر کشور و آرامش و امنیت مثال زدنی آن اشاره کرد و گفت: باید از مردم به خاطر حضور گسترده در برنامه‌های عزاداری و از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به خاطر تأمین امنیت این برنامه‌ها تشکر کنیم که علیرغم برنامه‌های شوم و توطئه‌های زشت دشمنان برای ایجاد نا امنی، فضایی خلق کرده‌اند که مردم در کمال امنیت برنامه‌های عزاداری خویش را انجام دادند.
انتقاد آیت‌الله هاشمی از قمه‌زنی‌ها و هشدار درباره تقابل آمریکا و روسیه
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با «ابراز تأسف شدید» به اقدامات غیرمعقول در عزاداری‌های امسال چند کشور، از جمله عراق و استفاده از قمه، زنجیرهای غیرمتعارف و حتی بعضاً سلاح اشاره کرد و گفت: با اینکه رهبری سال‌ها پیش صراحتاً به قمه زنی اشاره و آن را ممنوع کرده بودند و من هم در چندین خطبه‌ی نماز جمعه، مستنداً به قباحت این کار پرداخته بودم، متأسفانه فرهنگ سازی درستی نشد.
وی  به حضور برخی عناصر وهابی در اجتماعات عزاداری شیعیان در عراق و انجام کارهای زشت آنان و همچنین جدیت بعضی از رسانه‌های غربی برای پوشش این برنامه‌ها و پخش آنان در شبکه‌های متعدد تلویزیونی اشاره کرد و گفت: این کارها که هیچ ربطی به فرهنگ ناب عزاداری‌ها و بیان فلسفه‌ی قیام امام حسین(ع) ندارد، موجب بدنامی شیعیان در عالم می‌شود و باید با فرهنگ‌سازی غنی، جلوی گسترش و تعمیق این اقدامات گرفته شود.
هاشمی رفسنجانی،  در کنار ابراز تأسف به خاطر این اقدامات ناسزا، به برنامه‌های خوب و سازنده گروهی از جوانان برای رساندن غذاهای نذری به خانواده‌های نیازمندان اشاره کرد و گفت: حمایت از این کارها باعث آشنایی بیشتر جوانان، خانواده‌ها و مردم از برنامه‌های ماه محرم شیعیان در طول تاریخ می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش، به زمزمه‌های تقابل آمریکا و هم‌پیمانانش با روسیه اشاره کرد و گفت: این حرف‌ها از حدّ شایعه‌های رسانه‌ای گذشته و حتی جزییات لشکرکشی‌ها را بیان می‌کنند که برای امنیت جهانی خطرناک است.
وی  هشدارهای امنیتی پوتین به شهروندان روسی در اقصی نقاط جهان و به خصوص در اروپا و همچنین مصاحبه‌ی اخیر بشار اسد در خصوص «جنگ روانی جهانی به خاطر مسایل سوریه» را قابل توجه دانست و گفت: عقلای جهانی باید هوشیار باشند که کنترل ماجرا، حتی اگر خیلی محدود هم آغاز شود، بسیار دشوار خواهد بود.
هاشمی رفسنجانی، دامن زدن به اختلافات سیاسی در خصوص اقدامات تروریستی و حمایت‌ها و دخالت‌های خارجی را برای حل مسایل سوریه بسیار مضر دانست و گفت: شواهد و قرائن حکایت از تداوم سیاست‌های خصمانه در منطقه، دامن زدن به اختلافات و نزاع‌های منطقه‌ای و تشدید بحران‌ها در منطقه و حتی در سطح بین‌المللی و جهانی دارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: در چنین شرایط و موقعیت حساسی، هوشیاری کامل، تشریک مساعی و رصد کردن به روز و دقیق تحولات و نقل و انتقالات و مواضع کشورهای مرتبط و درگیر، توسط دستگاه‌های دیپلماسی و سیاسی، نظامی و امنیتی کشور ضروری است و باید متناسب با تحولات و تغییر شرایط و مواضع، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات لازم نیز انجام شود.
در ادامه جلسه، ولایتی،  علی لاریجانی، محسن رضایی و  آقامحمدی، گزارشی از آخرین شرایط، تحولات و وضعیت منطقه و بحران موجود ارائه کردند.
در ادامه جلسه، بررسی سایر بندهای سیاست‌های کلی قانون‌گذاری کشور در دستور جلسه قرار گرفت و بند ذیل به تصویب رسید.
ـ حفظ حقوق مشروع مردم در امر قانون‌گذاری و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ، احترام، رعایت و تمکین به قانون به عنوان ارزش برتر اجتماعی و سیاسی از سوی مسئولین، دستگاه‌ها، مردم و تبدیل آن به یک مطالبه‌ی عمومی و برنامه ریزی برای آموزش حقوق و قوانین در سطوح مختلف توسط دستگاه‌های ذیربط به ویژه صداوسیما