مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از آغاز خدمات دهی به هشت هزار و ۹۰۰ روستا در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این میزان تا پایان دولت به ۹ هزار روستا می‎رسد.

به گزارش تارنمای وزارت نفت، «سعید مومنی» افزود: آغاز عملیات اجرایی ۸۶۳ طرح جدید گازرسانی در روستاهای کشور با هزینه پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال نمونه ای از این اقدام‌هاست.
به گفته مومنی، اکنون ۲۱ هزار و ۸۰۰ روستا از نعمت گاز بهره مندند که این میزان تا پایان امسال به بیش از ۲۳ هزار روستا می رسد.
این مسوول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال، به طور متوسط روزانه به ۱۵ روستا گازرسانی شود.
وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۲ شهر جدید و بهره برداری از گاز در ۱۵ شهر دیگر، در مجموع یک هزار و ۷۷ شهر گازدار شدند که این میزان تا پایان امسال به یک هزار و ۸۳ مورد می رسد.
مومنی اعلام کرد برای انجام طرح های جدید گازرسانی در دولت یازدهم بیش از ۳۰۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری صورت گرفته است.
وی تاکید کرد شرکت ملی گاز ایران توانسته است ۷۰ درصد انرژی مورد نیاز کشور را تامین کند که این موضوع، ما را در دنیا منحصر به فرد کرده است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی گاز پنجم بهمن ماه اعلام کرد: اکنون در کشور نزدیک به ۳۰۰ هزار کیلومتر خط لوله و ۲۱ میلیون مشترک گاز داریم.
«حمیدرضا عراقی» گفت: سالیانه گازرسانی به پنج هزار روستا برنامه ریزی شده است که برای این امر از منابع مالی دولت استفاده نمی شود، بلکه هزینه های آن از محل صرفه جویی ناشی از کاهش مصرف سوخت مایع، تامین می شود.
معاون وزیر نفت ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال گازرسانی به ۳۴۰۰ تا ۳۵۰۰ روستا به پایان می رسد.
وی از بهره برداری سه هزار و ۲۰۰ طرح به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد.