مدیر شبکه بهداشت نکا:

دکتر علیرضا خانجانی مدیر شبکه بهداشت نکا از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح غربالگری دیابت و فشار خون۸۷۷۷۵ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان خبر داد.
دکتر خانجانی گفت این طرح از ۱۵ آبان آغاز شد و در هفته های اول بدلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم پیشرفت کافی نداشت در هفته های اخیر به سرعت به سمت غربالگری همه جمعیت هدف شهرستان پیش می رویم.
وی گفت در همین مدت غربالگری۱۸۶ بیمار جدید فشار خونی و۱۶۳ بیمار دیابتی کشف شد و نیز۵۷۵ نفر بیمار نزدیک به دیابت و ۸۱۹ نفر بیمار نزدیک به فشار خون کشف شد که بایستی مراقبت بیشتری کنند وی افزود تاکنون ۱۲۴۶۸ بیمار فشار خون و۸۱۵۴ بیمار دیابتی در نکا به ثبت رسیده است. و انتظار می رود با اجرای طرح غربالگری ۴۰۰۰ نفر به بیماران دیابتی و فشار خونی شهرستان افزوده شود.
دکتر خانجانی گفت فشار خون و دیابت از جمله بیماریهای زمینه ای جوامع امروزی است و درصد بالایی از مرگ و میرهای به همین دو بیماری مربوط می شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان نکا در بخش دیگری از نشست خبری به پروژه های در حال ساخت بهداشتی و درمانی نکا اشاره کرد و گفت طی سالهای اخیر ۲۱پروژه افتتاح شد و چند پروژه نیمه تمام داریم که همت خیرین و مسئولین را می طلبند.
وی از نیمه کاره بودن پروژه بهداشتی اومال و آبلو پروژه شهری شامل آزمایشگاه مرکزی و ۲ مرکز بهداشتی و درمانی در شهر و همچنین پروژه بزرگ فاز دوم بیمارستان امام حسین می باشد.
وی افزود با اتمام فاز دوم بیمارستان امام حسین نکا ۷۰ تخت بیمارستانی ۳۷ تخت اورژانس و ۱۱تخت ICU به مجموعه درمانی شهرستان اضافه می شود که بسیاری از نیازهای شهرستان برطرف می شود.