ونگ وا*//مهندس خلیلی شهردار نکا در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح مهمترین پروژ های شهری نکا گفت احداث جاده رفت و  برگشت ساحل رودخانه از پل کمربندی تا پل شورا در چمازی تا ماههای آینده به بهره برداری می رسد.

وی طول این مسیر را حدود ۲ کیلومتر احداث بلوار جاده آسفالته چهاربانده و پیاده رو که با آزادسازی ۱۸۰ هکتار اراضی حاضیه رودخانه از ماهها قبل آغاز شد با تهیه قیر رایگان که از وزارت راه و شهرسازی قولش داده شد شهردار نکا را امیدوار می کند تا چند ماه آینده کارش به اتمام می رسد  وی همچنین به نصب عرشه پل شورا اشاره کرد که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کنار این پروژه فعال است را جزو همین پروژه دانست.

مهندس خلیلی به آزاد سازی و ادامه مسیر حاشیه رودخانه در فاز دوم اشاره کرد که در سال آینده اجرا می شود.

موسی خلیلی به بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی شهرداری نکا در سال جاری اشاره کرد که تاکنون طبق برنامه پیش می رود و از پیشنهاد متمم بودجه ۲۵۰ میلیاردی به شورای شهر در بودجه ۱۴۰۲ اشاره کرد. وی افزود در ابتدای دوره کاریش بودجه شهرداری نکت ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

شهردار نکا همچنین به مهمترین پروژههای شهرداری نکا در این دوره اشاره کرد وی از تکمیل پروژه گردشگری قرمرض در مدت ۶ ماه گفت که با صرف ۱۷ میلیارد تومان به مکانی آبرومند برای گردشگری شهر تبدیل شده است و می تواند منبع درآمد شهرداری باشد.

ساماندهی آرامستان، جابجایی غسالخانه مبلمان جدید آرامگاه و ساماندهی قبور از دیگر پروژه هایی بود که شش ماهه با اتمام رسید. احداث میدان امام رضا با ۳۰۰۰ متر آزادسازی در مدت ۳ ماه که مورد تقدیر معاونت شهری وزارت راه مسکن و شهرسازی بدلیل بازآفرینی شهری قرار گرفت.

سماندهی ورودی غربی شهر اجرای زیرساخت و احداث کانال بطول ۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و نیز احداث کندرو تیر چراغ و مبلمان زیبا که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

مهندس خلیلی همچنین از تکمیل طرح ورودی شمالی، جنوبی و شرقی شهر هم خبر داد و با هماهنگی های بعمل آمده با وزارت مسکن و شهرسازی در ورودی شرقی در مرحله انتخاب پیمانکار و ورودی شمالی هم وزیر قول داد سازمان بنادر ۵۰ درصد مشارکت کند در صورت محقق شدن ان آغاز می شود و ورودی جنوبی هم از برنامه های آتی شهرداری است.

*اکبر مقدسی