نخستین شناور تفریحی دریایی خزر در نوشهر آغاز به کار کرد

 نخستین شناور تفریحی ساحلی “مارینا خزر” امروز دوشنبه -ششم شهریور ماه- در پنجمین روز گرامیداشت هفته دولت در آیینی با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسوولان استانی در آب‌های ساحلی نوشهر رونمایی شد.

سرمایه گذار و مالک نخستین اتوبوس دریایی مازندران روز دوشنبه در حاشیه رونمایی این اتوبوس دریایی گفت : این اتوبوس دریایی مهرماه سال گذشته پس از انتقال آن از جنوب کشور به بندر نوشهر آورده و تجهیز شده است.

محمد معقولی اظهارداشت : این اتوبوس ۲ طبقه توان جابه جایی دست کم ۵۰ مسافر را دارد و دارای بخش های واحد پذیرایی با ظرفیت دست کم ۲۵ نفر و دارای یک جت اسکی است حدود ۲۰ متر طول و پنج متر عرض و ۲۰ تن وزن دارد و زمان ساخت آن ۲۰۱۲ و سازنده اش هم کشور امارات است.

مالک این اتوبوس تفریحی خاطرنشان کرد : این اتوبوس می تواند در ساعت حدود ۲۰ کیلومتر مسیر آبی دریای خزر را طی کند و مبدا حرکت آن از بندر نوشهر است و بیشتر قابلیت استفاده درون استانی دارد.

وی اعتبار هزینه شده برای تجهیزات این شناور تفریحی را حدود ۳۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از همراهی و همکاری مسوولان استان مازندران بابت صدور مجوز انتقال این اتوبوس به شهرستان نوشهر و خدمات دیگر قدردانی کرد.

نخستین شناور تفریحی دریایی خزر در نوشهر آغاز به کار کرد

محدوده ساحلی رامسر تا فرح آباد به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر به لحاظ فعالیت های دریایی گردشگری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است و بقیه آب های ساحلی استان را هم اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بر عهده دارد.

برابر آمار، محدوده ساحلی استان های شمالی حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال شامل استان های گیلان، مازندران و گلستان است و بیشترین سهم محدوده سواحلی دریای خزر به طول حدود ۴۰۰ کیلومتر در حوزه جغرافیایی مازندران، ۲۷۰ کیلومتر گیلان و بقیه مربوط به استان گلستان است.

برخورداری از سه بندر تجاری فعال یکی در امیرآباد بهشهر، دیگری در فریدونکنار و سومی در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و تعدادی اسکله های ساحلی، نشانگر فراهم بودن بخشی از زیرساخت های گردشگری دریایی است.

جاذبه های طبیعی نظیر جنگل های سرسبز ۴۰ میلیون ساله معروف به منطقه هیرکانی، فعالیت سه فرودگاه، موزه های تاریخی، چشمه های آب گرم معدنی، آثار طبیعی مانند پارک های جنگلی سی سنگان، مجموعه های رفاهی و گردشگری تله کابین رامسر و چالوس و صدها نمونه دیگر، ظرفیتی که بنا به گفته برخی از کارشناسان، تکمیل کننده زنجیره صنعت سودآور گردشگری به ویژه گردشگری دریایی در استان مازندران محسوب می شود.