همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت سامانه سیار خونگیری به ارزش ١٧٠ میلیارد ریال با حضور فرماندار، مدیرکل انتقال خون استان در محل بوستان شهدای گمنام شهرستان نکا رونمایی و آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون مازندران، ‌فرماندار نکا ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و قدردانی از پشتیبانی و حمایت انتقال خون استان در استقرار سامانه سیار خونگیری در این شهرستان گفت: این که بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم در خصوص اهدای خون در محل سکونتشان، امروز این اتفاق مبارک افتاد و در هفته دولت سامانه خونگیری افتتاح و راه اندازی شد.

مرتضی رمضانی با بیان این که تا کنون مردم نکا با مشکلات عدیده برای اهدا خون به شهرهای همجوار مراجعه می کردند، بیان داشت: امیدواریم مردم شهرستان نکا با مراجعه به این مرکز از این فضا و امکانات استفاده کنند و با اهدای خون یاری گر بیماران باشند.

مدیر کل انتقال خون مازندران نیز در مراسم افتتاح این سامانه گفت : سامانه سیار خونگیری با امکانات مجهز یک پایگاه ثابت انتقال خون با همکاری مسوولان استانی و شهرستانی، شهرداری و شورای شهر نکا اراه اندازی شد.

دکتر عبداله محمدی فیروزجایی افزود: این سامانه از هفته آینده روزهای شنبه از ساعت هشت و نیم صبح تا ۱۱.۳۰ در بوستان شهدای گمنام نکا آماده خدمت رسانی به مردم نوعدوست شهرستان نکا است.

وی در خصوص امکانات سامانه سیار خونگیری گفت: این مرکز سیار کاملا مجهز با تمامی امکانات یک پایگاه انتقال خون ثابت از جمله ۶ تخت خونگیری اتوماتیک، ۲ یخچال بانک خون و سایر تجهیزات مربوط به خونگیری است.

مدیرکل انتقال خون به وجود ١٣٧ بیمار خاص در شهرستان نکا و همچنین ۲ مرکز درمانی با ٩٧ تخت فعال اشاره کرد و گفت: این بیماران نیاز مستمر و دائم به خون و فرآورده های خونی دارند و از مردم نیکوکار و ایثارگر شهرستان نکا انتظار داریم که همانند گذشته در امر اهدای خون مشارکت کنند و یاری رسان بیماران باشند.