کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نکا با حضور اعضای و به ریاست مرتضی رمضانی فرماندار نکا در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد.
در این جلسه دکتر خانجانی رییس شبکه بهداشت و درمان و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی نکا در سخنانی به مهمترین موضوعات بهداشتی در ماه اخیر اشاره کرد. وی از بیماری هپاتیت تب کریمه غرق شدگی از موضوعات جلسه این ماه اشاره کرد. وی همچنین دو مشکل اساسی شهرستان که توجه همه جانبه را می طلبند مانند بیماریهای غیر واگیر مانند فشارخون دیابت و… که ۷۰درصد عامل مرگ و میرهای اشاره کرد همچنین موضوع دیگر افزایش سالمندی و تراز منفی رشد جمعیت بعنوان دو مشکل اساسی بهداشت و درمان در کشور و شهرستان یاد کرد.
مرتضی رمضانی فرماندار نکا در این جلسه از تلاشهایی که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان شد تقدیر کرد و افزود اتفاقات خوبی در این حوزه در طی سالهای اخیر بخصوص دولت دکتر رییسی صورت گرفت اما توقع مردم بیش از اینهاست.
وی همچنین نقدی به وضعیت رعایت بهداشت در ادارات و خود اداره بهداشت و درمان کرد و افزود طی بازدیدی که بصورت سرزده در این محیط ها انجام شد وضعیت رعایت بهداشت ضعیف است و مدیران باید کنترل کنند.
سرپرست فرمانداری نکا همچنین به کارگروه‌ها اشاره کرد و افزود در کارگروه‌ها بجای دهها مصوبه دو تا سه مصوبه باشد و پیگیری کنید که اجرا شود. کارگروهی که خروجی نداشته باشد تعطیل باشد بهتر است.