ونگ وا/ همایش فرصتهای سرمایه گذاری شرق مازندران با همکاری سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه در مرکز تحقیقات توتون تیرتاش گلوگاه برگزار شد.

این همایش با حضور دهها تن از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان منطقه، استاندار مازندران و معاونین و مشاورین مربوطه، فرمانداران سه شهرستان، ائمه جمعه ، نماینده سه شهرستان در مجلس شورای اسلامی و… برگزار شد.

در این همایش چند تن از تولیدکنندگان به نمایندگی از حوزه فعالیت خود به بررسی وضعیت سرمایه گذاری در منطقه، فرصتها و مشکلات و نارساییها سخنرانی کردند.

همچنین شریعتی نماینده مردم منطقه در مجلس هم از وضعیت بیکاری در منطقه که به نسبت بالاتر است  و نیز از تلاشش برای رفع موانع تولید کنندگان و سرمایه گذاران سخن گفت.

حسینی پور استاندار مازندران در سخنان خود ابتدا اشاره ای به اغتشاشات در کشور و تلاش دشمن برای متوقف نمودن تولید و ممانعت از پیشرفت کشور گفت و تولید کنندگان را افسران عرصه اقتصاد و سربلندی کشور دانست.

وی همچنین از تلاش دولتمردان برای رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی مازندران و ظرفیت عظیم بندر امیر آباد در منطقه اشاره کرد و افزود هنوز ۹۰ درصد ظرفیت بندر خوابیده است.

استاندار به ظرفیت تولیدات کشاورزی در مازندران اشاره کرد و افزود  تقویت صنایع تبدیلی اولویت اول ماست. وی افزود ۵۰۰ روستای مازندران را در دستور کار خود قرار دادیم تا از ظرفیت نیروی انسانی آب و خاک آن بتوان بهترین استفاده را برد. استاندار مشکل بزرگ منطقه را فرهنگ کار انفرادی دانست و افزود در صورتی که اگر سرمایه گذاریها و تولیدات بصورت جمعی باشد اتفاقات بسیار بزرگی می افتد.

پورزرندی مشاور اقتصادی استاندار مازندران در سخنانی توصیه هایی به تولیدکنندگان داشت و افزود برای سرمایه گذاری اعداف عالی را مدنظر قرار دهید تا به متوسط دست پیدا کنید. وی به نقش حوزه گردشگری در افزایش تولید ناخالص استان تاکید کرد.

معاون شرکت دخانیات کشور هم با اشاره به وضعیت تولید سیگار کشور که ۸۵ درصد از شرکتهای حارجی تامین می شود از امکان تامین کل سیگار داخلی توسط این شرکت خبر داد به شرطی که مزارع توتون کاری کشور که روزی۲۲ هزار هکتار بوده واکنون حدود ۴ هزار هکتار است به حالت قبل برگردد و نیاز به همراهی کشاورزان و تولیدکنندگان است.

مدیرعامل شرکت صدرا هم به اهمیت گردشگری دریایی و جذب سرمایه گذاری در این حوزه را اشاره کرد و از آمادگی شرکت صدرا برای تامین نیازهای اولیه سرمایه گذاران در این حوزه خبرداد.

در حاشیه این همایش یک روزه دهها غرفه از دستاوردهای برخی از شرکتها و تولیدکنندگان در حوزه سه شهرستان مذکور دایر شده بود.