ونگ وا// شهردار نکا در گفتگو با خبرنگاران از محقق شدن صددرصدی بودجه سال ۱۴۰۱ این شهر تا تاریخ ۱۵ آذر خبرداد و افزود ما جزو معدود شهرهای استان هستیم که توانستیم به این سرعت به همه درآمدهای پیش بینی شده در بودجه دست یابیم.

مهندس موسی خلیلی گفت: بودجه پیش بینی شده شهر نکا  امسال ۱۰۰ میلیارد تومان بود که پیشنهاد متمم ۱۵۰ میلیارد تومانی به شورا دادیم. وی افزود سال ۱۳۹۹ بودجه شهرداری نکا ۴۵ میلیارد تومان بوده که اکنون پس از دوسال بودجه به ۱۵۰ میلیارد می رسد و این اتفاق بزرگی است. و ما جزو معدود شهرهایی هستیم که توانست به این درآمد در این زمان برسد.

شهردار نکا مهمترین اتفاق شهر در ماههای اخیر را آزادسازی حریم رودخانه به مساحت حدود ۴۵ هگتار، احداث پارک شهدای گمنام، پارک ملت، پیشرفت فیزیکی خوب در احداث پل چمازی بر روی رودخانه، آماده سازی و رفع موانع پارک سیمرغ و کلنگ زنی آن در روزهای آتی، احداث میدان امام رضا در ضلع شرقی شهر، حمایت از نهضت ملی مسکن در شهر با صدور ۷۵۰ واحد مسکونی، آزادسازی گره های ترافیکی شهر مانند تعریض کوچه مسجد سجادیه و… را برشمرد.

وی همچنین گفت در حوزه سرمایه گذاری بزودی کلنگ زنی پارکینگ طبقاتی مکانیزه در چهارراه در زمینی به مساحت ۹۱۵ متر در ۱۲ طبقه که ۷ طبق پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰ تا ۱۷۰ خودرو و ۵ طبقه دیگر بصورت مجتمع تجاری و طبقه آخرهم پردیس سینمایی و سالن آمفی تئاتر احداث می شود.

مهندس خلیلی درخصوص برنامه های اجرایی خود گفت سعی می کنیم هیچ بدهی برجای نگذاریم. مثلا برای احداث میدان امام رضا ۲۲۰۰ متر زمین آزادسازی کردیم بدون پرداخت پول،   از طریق تهاتر و یا توافق و صدور پروانه ساختمانی گره های شهر را حل می کنیم. درصورتی که درصورت پرداخت پول می بایست ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان پرداخت نمود که خارج از توان شهرداری بود.

شهردار نکا افزود برنامه داریم ادامه آزادسازی ۳۰ متری را در سال آینده انجام دهیم همچنین مواردی همچون کشتارگاه، میدان بار، ترمینال، پل جاده نیروگاه و…در دست پیگیری است.