عبدالرضا بابایی فرماندار نکا با اشاره به اغتشاشات سالهای گذشته در کشور، عامل آن را پیشرفت کشور دانست و افزود امروز هم با توجه به اتفاقات اخیر از جمله روند تلاش و پیشرفت در دولت دکتر رئیسی، بحث پیاده روی میلیونی اربعین وفرمایشات شجاعانه رئیس جمهور در سازمان ملل و نشان دادن عکس سردار سلیمانی با گفتن اینکه، ما انتقام سردار سلیمانی را میگیریم، ترس در دل دشمن ایجاد کرد. موجب عصبانیت دشمن گردیده و اغتشاشات اخیر ماحصل این اتفاقات است.

وی که در جلسه شورای اداری شهرستان سخن می گفت افزود: ساده لوحانه است که بگوییم عامل این اغتشاشات نیروی انتظامی یا فوت مهسا امینی است دشمن دنبال هدفهای دیگر است. دشمن دنبال تضعیف کشور از داخل و تهاجم از بیرون است. وی گفت: فتنه فصل رویش ها و ریزش هاست با این اتفاقات هیچ آسیبی بر نظام وارد نخواهد شد و به فضل الهی این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی متصل خواهد شد.

وی همچنین به وضعیت فضای مجازی کشور اشاره کرد و گفت: اگر غفلت ها و خیانت های مسئولین طی سالهای گذشته نبود امروز بخش زیادی از این مشکلات را نداشتیم. چقدر خانواده ها در فضای مجازی سقوط کردند

فرماندار نکا در باره وضعیت اغتشاشات در شهرهای مازندران افزود: علی رغم وجود اغتشاشات در برخی از شهرستانهای استان، در شهرستان نکا با تلاش شبانه روزی اعضای شورای تامین و تقسیم کار بحمدالله تاکنون هیچ تجمعی صورت نگرفت. و جای قدر دانی از تلاش همه عوامل است. بخصوص تشکر از شهرداری و شورای شهر که پایش تصویری شهر را در ماههای گذشته در اولویت قرار دادند.

فرماندار نکا همچنین گفت نگرش دولت دکتر رئیسی فساد ستیزی است. ما مدیر نماز شب خوان و خوش تیپ و خوش لباس و… نمی خواهیم مدیر در این دولت باید فساد ستیز باشد. اگر ببینیم مدیری در بحث فساد ستیزی ناتوان است برخورد می شود.

وی همچنین خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی در شهرستان گفت: نباید از تغییرات مدیریتی ناراحت شویم. باید خوشحال شد که بار مسئولیت را از شما گرفتند تغییرات صرفا به این دلیل نیست که یک مدیر خدای ناکرده فساد دارد یا عملکردش ضعیف است. این جابجایی ها طبیعی است. یکسال از دولت سیزدهم گذشته هنوز یک درصد هم تغییرات نداشت.

در این جلسه شورای اداری سرهنگ عزیزی فرمانده نیروی انتظامی نکا که بمناسبت هفته نیروی انتظامی سخنرانی کرد گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان بیان کرد و افزود طی شش ماهه اول امسال ۷۲۸ مورد سرقت خرد داشتیم و با دستگیری ۸۱۲ نفر از سارقان طی این مدت مشخص شد ۸۷ درصد آنها معتاد هستند.

فرمانده نیروی انتظامی مشکل اعتیاد را جدی دانست و افزود بیشترین عامل طلاق در شهرستان که آمارش بالاست همین مواد مخدر است.

سرهنگ عزیزی به ۱۳ مورد سرقت از اماکن دولتی در امسال اشاره کرد و به مدیران دستگاههای دولتی توصیه کرد در حفظ و نگهداری و خود مراقبتی از اماکن و تجهیزات دولتی بیشتر کوشا باشند.

فرمانده پلیس شهرستان نکا همچنین به مشکلاتی مانند خودکشی در نوجوانان، خیانت، و… اشاره کرد که عامل اصلی آن فضای مجازی است و به خانواده ها توصیه کرد بیشتر مراقب فرزندان خود باشند. وی به دیگر شرارتها در شهرستان از جمله چاقو کشی، تیر اندازی با اسلحه غیر مجاز اشاره کرد و از کشفیات پلیس در این حوزه گفت و افزود متاسفانه چون غالبا افراد همدیگر را می شناسند بعد این شرارتها همدیگر را رضایت می دهند و مجرم بازهم دست به چنین کاری می زند.

گزارش: اکبرمقدسی