استاندارمازندران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت ۴۳ اسکله در ساحل دریای خزر در حوزه استحفاظی استان مازندران موافقت اصولی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان اظهار داشت: در ساحل دریای خزر در حوزه استحفاظی این استان ۱۳۴ نقطه برای ساخت اسکله تفریحی و گردشگری دریایی شناسایی شد که تاکنون سازمان بنادر و دریانوری برای ساخت ۴۳ اسکله در این ساحل موافقت اصولی صادر کرد.
وی اضافه کرد:  موافقت اصولی  برای سایر اسکله های درخواستی از سوی استان نیز پس از طی مراحل قانونی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهارداشت : شروع به کار اسکله های گردشگری و تفریحی می تواند تحول اقتصادی بزرگی را در حوزه گردشگری دریایی برای این خطه شمال کشور ایجاد کند.
حسین زادگان با بیان این که سرمایه گذاران مشتاق برای انجام سرمایه گذاری در این طرح آماده اند و هزینه مشاوره برای سرمایه گذاری به دلیل انتخاب یک مشاور برای همه طرح ها  به صفر رسید اظهار داشت: با آغاز عملیات اجرایی این طرح ها و شروع فعالیت اسکله ها، شاهد جهشی بزرگ برای شکوفایی گردشگری دریایی خواهیم بود

استاندارمازندران با بیان این که ایجاد بستر جهت اجرای طرح های گردشکری ساحلی نظیر تفرجگاه های ساحلی برای گردشگران و ساکنین استان در جهت توسعه اقتصاد توریسم و تقویت گردشگری دریایی استان یک فرصت و محرک اقتصادی موثر است.
به گفته وی از این اسکله های دریایی برای  ارایه ورزش های آبی، پذیرایی در داخل دریا، حمل و نقل بین شهری برای عموم گردشگران داخل و برون استانی استفاده خواهد شد.
حدود یک هزار کیلومتر از ساحل خزر در حوزه استحفاظی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که حدود ۴۰۰ کیلومتر از این ساحل حوزه استحفاظی استان مازندران است.