ونگ وا// عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی مهمترین اقدامات دولت در حوزه های مختلف شهرستان نکا را تشریح کرد.

فرماندار نکا گفت: طی بیست ماه اخیر پروژه های عمرانی افتتاح شده یا کلنگ زنی شده رقم قابل توجهی بوده است. وی افزود در سال ۹۷ حدود ۲۶ میلیارد تومان تخصیص پروژه های عمرانی از محل اعتبارات استانی بوده و در سال ۹۸ حدود ۲۶ میلیارد دیگر برای ۲۶۰ پروژه در کمیته برنامه ریزی مصوب شد.همچنین در سال ۹۷ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری و دهیاریها پرداخت شد(۶ میلیارد شهرداری و ۴ میلیارد به دهیاریها) و در سال ۹۸ تاکنون ۴ میلیارد به شهرداری و ۳ میلیارد به دهیاری ها پرداخت شده است.

توحیدی مقدم گفت: در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی پروژه داشتیم و با احتساب کلنگ زنی پروژه عظیم ۱۴۰۰ میلیارد تومانی در نیروگاه شهید سلیمی و نیز مصوبه ۱۰۰ میلیارد تومانی هیئت دولت برای بهره برداری سد گلورد که اخیرا اتفاق افتاد و دیگر پروژه های ملی شهرستان می توان گفت در مجموع حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان طی ۲۰ ماه اخیر فعالیت عمرانی در شهرستان انجام یا در حال اجرا است.

فرماندار نکا همچنین گفت: هزینه هایی که برخی ادارات دولتی طی یک سال اخیر در شهرستان انجام داداند و یا در حال انجام هستند بدین شرح است آب و فاضلاب شهری حدود ۱۹ میلیارد تومان ، آب و فاضلاب روستایی ۶/۵ میلیارد تومان، برق ۲/۲ میلیارد، بنیاد مسکن ۴۰ میلیارد(شامل اجرای طرح هادی کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل و تسهیلات مسکن روستایی و سیل زدگان)، بهداشت و درمان ۵ میلیارد، راهداری ۱/۷ میلیارد، جهاد کشاورزی ۲۵ میلیارد، امور آب منطقه ای ۱/۵ ملیارد تومان.

وی افزود: پس از حادثه سیل و رانش در ابتدای امسال تاکنون ۱۲/۵ میلیارد تومان برای جبران خسارتهای زیرساختی و زیر بنایی شهرستان اعتبار ابلاغ شد که تاکنون ۷۰ درصد تخصیص یافت. همچنین ۶میلیارد تومان کمک بلاعوض در بخش کشاورزی و ۲/۵ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی و ۳ میلیارد تومان بلاعوض در بخش مسکن و چندین میلیارد وام مسکن آسیب دیده در حال پرداخت است. وی همچنین گفت با همکاری کارخانه سیمان ۱۰۰۰ تن سیمان رایگان به سیل زدگان نکایی اهداشد.همچنین رفع مشکلات جاده های بالادست در اثر رانش در چند نقطه برطرف و در نقاط دیگر پیمانکار مشغول کار می باشند.

فرماندار نکا همچنین در این نشست خبری گفت در شهرستان ۲۱۶ واحد صنعتی با ۴۱۰۰ اشتغال فعالیت دارند که ۱۳۹ واحد نیمه فعال از متوسط به بالا و۷۷ واحد تعطیل یا نیمه تعطیلمی باشند. در سال ۹۸   ستاد تسهیل شهرستان مانع تعطیلی ۲۲ واحد که در آستانه تعطیلی یا فعالیت پایین بودند شدند و با رفع موانع اداری و یا مالی آنها ۲۸۰ اشتغال جدید ایجاد نمود. وی گفتکارگروه رفع موانع تولید در امسال ۲۴ جلسه با ۸۸ مصوبه داشته که ۵۰ مصوبه تاکنون اجرایی شد. وی درصد تخصیص اعتبارات تملک دارایی شهرستان در سال ۹۷ را ۵۴ درصد اعلام کرد و افزود این میزان حدود ۱۱ درصد از متوسط تخصیص استان بیشتر است.

عبدالجواد توحیدی مقدم همچنین گفت در این مدت سعی کردم موضوعات کلان شهرستان را پیگیری کنم و امورات را بیشتر به معاونین و بخشداران بسپارم سعی کردم عملکرد شهرستان را شخصی نشان ندهم.