استاندار مازندران در جلسه انعقاد این تفاهم نامه با بیان اینکه کارخانه نساجی یک برند ملی است، گفت: در این برهه از زمان باید به تولید داخلی اکتفا کنیم، هم اشتغال موجود حفظ شود و هم به نوعی در چرخه تولید دچار مشکل نشویم. ‎

استاندار مازندران با بیان اینکه کارخانه نساجی یک برند ملی است، گفت: نساجی از قدیمی ترین کارخانه ها و بخشی از هویت استان و شهرستان قائم شهر است.

احمد حسین زادگان در جلسه انعقاد این تفاهم نامه، به عدم موفقیت در برون سپاری و ورود بخش خصوصی به این واحد تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: علی رغم وجود ماشین آلات و تجهیزات خوب و تسهیلات ارزان قیمت، مدیریت وقت نتوانست کارخانه را به سود دهی برساند.

وی افزود: در این برهه از زمان باید به تولید داخلی اکتفا کنیم، هم اشتغال موجود حفظ شود و هم به نوعی در چرخه تولید دچار مشکل نشویم.

استاندار مازندران افزایش تولید کارخانه های نیمه فعال را حائز اهمیت دانست و افزود: بنیاد برکت ستاداجرایی فرمان امام (ره) مشارکت در سرمایه گذاری کارخانه نساجی را پذیرفته تا به اشتغال پایدار در نساجی برسیم.

به گفته وی، با احیای ظرفیت خط تولید موجود باید تلاش شود تا خط تولیدهای جدید راه اندازی شود.

حسین زادگان به بازسازی و بهسازی در بخش ریسندگی که در حال حاضر فعال است اما مقرون به صرفه نیست، تاکید کرد و افزود: با جایگزینی و تعمیر ماشین آلات مستهلک، این واحد محصول تولیدی با ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا پایان ماه؛ فاز نخست راه اندازی می شود و فاز دوم آن شامل چاپ هم در حال نصب تجهیزات است.

استاندار مازندران با بیان اینکه شرکت نساجی متعهد می شود که ضمن احیای خط ریسندگی از محل سود مشارکت با ستاد خط ۴ و تکمیل شرکت را راه اندازی کند، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ نفر در این خط تولید مشغول به کار هستند و بر اساس تفاهم نامه برای ۲۰۰ نفر دیگر نیز اشتغالزایی می شود.