سیدعلی اصغر محمودی مدیر کل تامین اجتماعی مازندران در نشست خبری با خبرنگاران در بیمارستان حکمت ساری با اشاره به تعداد ۱۱۰ هزار کارفرما در سطح استان و پوشش ۵۸ درصدی تامین اجتماعی نسبت به مردم استان گفت: درمجموع تامین اجتماعی استان از ۵۰ هزار کارفرما به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان طلب دارد.
وی بزرگترین بدهکاران به تامین اجتماعی استان را به ترتیب شهرداری ساری با۲۸۰ میلیارد تومان بدهی وکارخانه نساجی مازندران با ۶۰ میلیارد تومان، نکا چوب با ۲۰ میلیارد تومان و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز با ۱۵ میلیارد تومان بیشترین بدهی را دارند.
وی با بیان اینکه شهرداری ساری مدعی طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی بابت پروانه، عوارض و مالیات سه ساختمان تامین اجتماعی مستقر در شهر ساری است، توضیح داد: این درحالی است که بر اساس اسناد و مدارک موجود هیچ بدهی به شهرداری ساری نداریم و هر سه ساختمان برابر مقررات شهرداری ساری تسویه حساب کامل دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران از آغاز مذاکره و نشستهای پیاپی با شهرداری ساری، استانداری و… برای وصول مطالبات خود خبرداد.
محمودی تعداد بیمه شدگان اصلی استان را تا پایان اسفند سال قبل ۶۴۸۸۹۴ نفر و با افراد تبعی۱۹۰۶۰۰۰ نفر اعلام کرد. که حدود ۵۸ درصد مردم استان را شامل می شود
وی به ماهیت درآمدی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود در گذشته تامین اجتماعی استان ازهر ۲۵ نفری که حق بیمه دریافت می کرد به یک نفر مستمری پرداخت می کرد اما امروز این عدد رسید به هر ۵/۴ به یک نفر که کار برای ما سخت تر شده است.
وی به اختلاف ۵۰۰ میلیارد تومانی مصارف و هزینه تامین اجتماعی در سال جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته امسال سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت می‌شود که سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداختی تامین اجتماعی از جمله بازنشستگی و مستمری و… است.
مدیر کل تامین اجتماعی مازندران افزود: طبق آمار تا پایان سال پیش ۱۱ هزارو ۲۵۷ نفر بیمه بیکار دریافت می‌کردند که این آمار در پایان خرداد امسال به ۱۰ هزار ۷۲۶ نفر کاهش یافت.
سید علی اصغرمحمودی گفت ما سعی می کنیم مطالبات خود از برخی دستگاهها که همزمان از معاونت درمان تامین اجتماعی مطالبه داشته باشند را تهاتر کرده تا مشکل دو طرف حل شود.
وی به خدمات دهی روان تر تامین اجتماعی به مردم طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود در سال ۹۲ فقط ۵ کارگزاری در استان فعال بوده اکنون ۱۶ کارگزاری در سطح استان خدمات دهی می کند.
در ادامه این نشست خبری دکتر محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به وضعیت بیمارستانهای تحت پوشش تامین اجتماعی گفت: بیمارستان های ولیعصر قائمشهر، حکمت ساری، شفای بابلسر، بوعلی نکا و رازی چالوس از بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی مازندران هستند که ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان را انجام می دهند.
وبا همه بیمارستانهای دولتی استان و اغلب بیمارستانهای خصوصی طرف قرارداد تامین اجتماعی استان است.
خورشیدی با بیان اینکه متولی طرح نسحه نویسی الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: در حال حاضر این طرح در درمان مستقیم بیمه شده‌ها در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی با ارائه کارت ملی در حال انجام است.
وی افزود: تمامی خدمات از جمله دریافت دارو، آزمایش و دیگر خدمات بستری و درمانی به صورت الکترونیکی در بیمارستان ها و درمانگاهای ملکی تامین اجتماعی استان انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در باره آخرین وضعیت بدهکاری به بیمارستان های دولتی و خصوصی طرف قرار داد در استان گفت: از ۳۶۰ میلیارد تومان بدهی به بیمارستان ها و مراکز آزمایشگاهی و داروخانه های دولتی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان، ۱۷۸ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۶۴ میلیارد تومان از پرداختی ها بابت مطالبات مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران و ۱۴ میلیارد تومان نیز بابت مطالبات مراکز آزمایشگاهی و داروخانه های استان بوده است.

خورشیدی با بیان اینکه ۲ هزارو ۳۰۰ موسسه دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان مازندران هستند، اظهار داشت: پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی، آزمایشگاه و داروخانه های دولتی برای جبران کاهش نقدینگی است که تاثیر مثبتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات و مسایل مالی در سازمان، نگاه تامین اجتماعی به حوزه درمان مثبت و تمام تلاش سازمان ارتقای کمی و کیفی درمان در سراسر کشور است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران بدهی به بیمارستان های بخش خصوصی طرف قرارداد در استان را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صدد تامین اعتبار برای پرداخت به بیمارستان های خصوصی استان هستیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران همچنین گفت که طرح ارتقاء بیمارستان های تامین اجتماعی که از ۲ سال پیش در سازمان تامین اجتماعی کلید خورده است با هزینه حدود ۱۴ میلیارد تومانی به اتمام رسید.
وی گفت در سال اخیر در بیمارستانهای نکا و ساری هزینه هایی برای هتلینگ و… شده است و قرار است با توسعه این دو بیمارستان بر تعداد تختهای آن اضافه شود. وی از بیمارستان ولیعصر قائمشهر بعنوان بیمارستان محوری تامین اجتماعی استان نام برد و افزود تعداد زیادی از دیگر استهانهای کشور برای خدمات فوق تخصصی مغزی و قلبی به بیمارستان ولیعصر مراجعه می کنند.