معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران گفت که پارسال برای اجرای طرح های اشتغالزا در این استان بیش از هفت هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریانپور روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال مازندران افزود که با این میزان تسهیلات برای حدود ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد شده است.
وی تسهیلات پرداخت شده را شامل تسهیلات اشتغال روستایی ، طرح های اشتغال فراگیر ، اشتغال مدد جویان و بسته حمایتی رونق تولید معرفی کرد.
جانشین کارگروه اشتغال مازندران گفت که بیشترین میزان تسهیلات اشتغالزای پرداخت شده در سال گذشته مربوط به اشتغال روسایی با ۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد حدود پنج هزار اشتغال بوده است.
** رتبه سوم تسهیلات اشتغال روستایی
خیریانپور از کسب رتبه سوم در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و به بانک های عامل توصیه کرد تا مانده تسهیلات اشتغال روستایی را در موعد مقرر برای فعال کردن طرح های اشتغال روستایی در اختیار متقاضیان قرار دهند.
وی گفت که پارسال طی دو مرحله حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در اختیار استان قرار گرفت .
معاون استاندار مازندران خواهان نظارت بر اجرای طرح های اشتغالزا روستایی شد و بانک ها را موظف کرد تا در صورت مشاهده انحراف نسبت به تغییر بازپرداخت سود از چهار درصد مصوب دولت در طرح های اشتغالزایی به ۱۸ درصد مصوب شورای پول و اعتبار اقدام کنند.
مازندران سه هزار روستا دارد که ۴۳ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان در این مناطق سکونت دارند.
** پرداخت تسهیلات ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریالی اشتغال فراگیر
معاون استاندارمازندران میزان تسهیلات پرداختی از محل اشتغال فراگیر را هم ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد با ظرفیت اشتغالزایی ۲ هزار و ۶۸۹ نفر اعلام کرد.
خیریانپور با اشاره به پرداخت تسهیلات ۷۵۰ میلیارد ریالی به مدد جویان دستگاههای حمایتی گفت که از این محل حدود چهار هزار و ۲۶۱ اشتغال برای مدد جویان تحت حمایت ایجاد شد.
جانشین کارگروه اشتغال مازندران میزان پرداخت تسهیلات بسته حمایتی رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار مالی را حدود ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این تسهیلات در اختیار ۸۷ واحد تولیدی و صنعتی دارای مشکل مالی قرار گرفت.
در سال ۹۶ در مازندران حدود ۵۰۰ واحد صنعتی مشکل دار افزون بر چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید دریافت کردند.
معاون استاندار مازندران با اشاره به خسارت های ناشی از سیل به زیرساخت های اشتغال از قبیل کشاورزی، واحدهای صنفی و واحدهای تولیدی در سال جاری گفت : دستگاههای متولی باید نسبت به شناسایی آسیب زیرساختی اشتغال در ین حوزه را شناسایی کنند .
وی خواهان کمک مالی به زیرساخت های آسیب دیده اشتغال استانی ناشی از سیل شد.