مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در سال گذشته (۹۷) تعداد هشتاد و هشت نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند(همگي مرد)،كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران ،دكتر علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساري با  ۱۳ و آمل با ۱۲و بابل با ۹ فوتی بيشترين و شهرهاي گلوگاه ،سوادکوه نکا و جویبار هر كدام با يك مورد فوتي كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

علت فوت

وي افزود: بر اساس اين گزارش در سال های متوالی عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي و پس از آن برق گرفتگی است به نحوي كه در سال گذشته ۳۵ مورد مرگ هاي ناشي از حوادث كار به دليل سقوط از بلندي و ۲۸ مورد نيز برق گرفتگي و ما بقی اصابت جسم سخت و سایر موارد مي باشد.

مرداد بیشترین ماه

عباسي با بیان اینکه مرداد ماه با ۱۶ نفر بیشترین  و مهر با ۱۲ ،تیر و اردیبهشت هر کدام با ۸ مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده ۷۳ نفر  متاهل و ما بقی مجرد هستند ، افزود : تعداد شش (۶) نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

افزایش ۹ درصدی مصدومین ناشی ار حادثه کار

بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۹۱۳ نفر مصدوم (۸۶۹ مرد و مابقی زن)ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

 

این مقام اجرایی استان با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان ميباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.