معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران:

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با اشاره به بازسازی مناطق سیل‌زده استان توسط سپاه، گفت: سپاه مازندران تا عادی شدن شرایط زندگی سیل‌زدگان در منطقه حضور دارد.

جواد بخشی اظهار کرد: عظمت و همت بسیجیان و پاسداران این سپاه، در یاری به مردم نیازمند و حادثه دیدگان سراسر کشور، به حدی بالا بوده که بحران شدت بارندگی، سیل و طغیان اخیر مازندران که از ۲۷ اسفند در استان مشکل و اختلال ایجاد کرد در برابر اراده امدادی خدماتی و کمک رسانی به موقع و بی وقفه مجاهدان سپاه و بسیج ناچیز است.

وی افزود: سپاه کربلا با گسیل تمام ظرفیت لجستیگی و نیرویی بسیجیان و پاسدارانش تا عادی شدن شرایط زندگی در نقاط حادثه دیده، کنار و همراه مردم خواهد ماند و آمادگی کامل خود را به منظور ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی تخریبی سیل اخیر در سه ماه، ساماندهی حریم رودها و احداث دیواره بتنی رود خانه‌ها اعلام می دارد که مسلتزم باور دولت به توان سپاه برای واگذاری این مهم با در اختیار گذاردن امکانات، مصالح و منابع است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: بزرگی و عمق حادثه به حدی بود که فرمانده کل قوا نیروهای مسلح را بر خدمات رسانی به موقع، همه جانبه و شایسته به آسیب دیدگان استان‌های مازندران و گلستان به منظور کاهش تلفات و یاری و همدردی با مردم، فراخواندند.

بخشی گفت: پنج استان سمنان، گیلان، تهران بزرگ، اردبیل و زنجان در کنار گروه مهندسی ۴۷ سلمان نیروی زمینی سپاه در قالب استان‌های معین مازندران مشخص که فرماندهان آنان برای تعیین وظایف و چگونگی اجرای امر در این استان حاضر شدند تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم حادثه‌دیده را فراهم کنند.

وی افزود: شدت بارندگی و سیل خسارت و تخریب ۱۰۰ درصد به ۵۴۶ واحد مسکونی، تخریب ۶ دهنه پل اصلی، ۶۰ دهنه پل فرعی، تخریب و آسیب به ۴۳۰ کیلومتر راه اصلی، تخریب ۱۸۵۰ کیلومتر راه فرعی، آسیب به ۱۸۰ واحد دامداری با برآورد بالغ بر ۱۲۱۴ میلیارد تومان و در بخش کشاورزی ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت در استان وارد کرد ه که سپاه کربلا در صورت موافقت دولت برای احداث، بهسازی و اجرای برنامه‌ها وارد عمل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: در صورت موافقت و همکاری دولت با خدمت رسانی سپاه به مردم، ظرف سه ماه، واحدهای مسکونی تخریبی در سطح ۱۰ شهرستان مازندران احداث و به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در مورد کوهپایه و در مناطق بالادست استان مانند؛ بهشهر، گلوگاه، چهاردانگه، دودانگه و سوادکوه بارش برف و باران خسارت زیادی به ابنیه و راه‌های مواصلاتی وارد کرد که با تلاش فرماندهان نواحی سپاه کربلا اقدامات اولیه بازگشایی برقرار که در صورت همکاری دولت با تخصیص منابع، مصالح و امکانات شرایط استانداردسازی راه‌ها هم توسط سپاه انجام می‌شود.

بخشی یادآور شد: پس از وقوع سیل و طغیان بلافاصله ۲۰۰ پاسدار و بسیجی به شهر کیاکلا در شهرستان سیمرغ که مرکز بحران سیل استان بود و بیشترین خسارات را داشت عزیمت کردند. با توجه به اینکه سپاه کربلا برای امداد رسانی به موقع و موثر به مردم، منتظر جلسه و مصوبه نمی‌ماند و عملا فعالیت‌های امدادی و خدمات ‌سانی به مردم را به صورت میدانی آغاز کردیم که ابتدا نجات جان مردم برای ما اهمیت داشت، همه ساکنان کیاکلا را به وسیله جت اسکی و قایق به نقطه امن انتقال دادیم.

وی افزود: به‌کارگیری توان لجستیکی سپاه از قبیل ۱۰ دستگاه کامیون، بیل مکانیکی، لودر و پیگیری برای رفع مشکلات کلان حادثه در پی قطع ده‌ها ساعته برق، آب، تلفن و موبایل و جابجایی مردم در شهر کیا کلا از میدان شهید کشوری تا میدان حضرت ولیعصر(عج) با قایق و جت اسکی، همچنین ۷۵۲ روستای مازندران در برفی به ارتفاع ۱٫۵ متر گرفتار شدند.