مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:تاکنون دو هزار گردشگر داخلی و ۲۴۱ گردشگر خارجی از موزه‌های استان بازدید کردند.

به گزارش ونگ به نقل از فارس سیف‌الله فرزانه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین‌ماه ظرفیت اسکان استان یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۹۷ نفر شب اقامت بود، گفت: گردشگر مقیم در استان سه میلیون و ۲۵۶ نفر شب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار درصدی داشته است.

وی پروانه اقامتگاه بوم‌گردی در استان را ۱۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: ذائقه گردشگران به سمت روستاها سوق پیدا کرده است و با کاهش چادرخوابی که در استان داریم نشان می‌دهد مردم به سمت و سوی فرهنگ اصیل مازندران گرایش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بازدید از واحدهای نظارتی استان ۱۳۳ مورد بود که به ۳۱ مورد تذکر و اخطار داده شد، ادامه داد: دو میلیون و ۱۲۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی داشته است.

این مسؤول اضافه کرد: تاکنون دو هزار گردشگر داخلی و ۲۴۱ گردشگر خارجی از موزه‌های استان بازدید کردند.

فرزانه درباره کمپ‌های عشایری در مازندران گفت: ۵ هزار و ۵۲۰ خانوار عشایر در مازندران داریم و در این راستا امسال چهار کمپ عشایری در استان فعال است.

وی هدف از کارگاه گردی و صنایع دستی در استان را رونق فرهنگی و اقتصادی هر منطقه اعلام کرد و افزود: در هشت شهرستان کارگاه گردی صنایع دستی شامل نمدمالی سنتی، لاکتراشی، چادرشب بافی، گلیم‌بافی، معرق چوب و… در شهرستان‌های نور، نوشهر، بهشهر،  تنکابن فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: مهر اصالت ملی ۴۸ مورد و بین‌المللی ۱۲ مورد است که امیدواریم در سال ۹۸ افزایش یابد.

این مسؤول بیان کرد: طبق قانون کمیسیون تبصره یک ماده یک سازمان جهاد کشاورزی مازندران که حمایت از تاسیسات گردشگری بود و تنها برای ‌هتل بود در این کمیسیون مصوب شد تاسیسات گردشگری به عنوان مجتمع گردشگری که به عنوان حمایت از سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری است تصویب شود.

فرزانه اظهار کرد: آببندان‌ها ظرفیت خوبی برای مازندران است و در این راستا ۱۷ هزار هکتار آببندان با ۸۷۲ قطعه داریم که می‌تواند درآمد را در روستاها رونق ببخشد و به عنوان حمایت از گردشگری روستایی مطرح شود.