دو روز پس از بارندگی شدید باران و برف و رانش جاده ها و… علی رغم تلاش راهداران همچنان راه ارتباطی هزارجریب نکا مسدود است.

به گزارش ونگ وا در اثر رانش جاده در مسیر اصلی لایی در حوالی روستای صفرمیان و نیز مسیر دهستان استخر پشت در حوالی سوچلما راه ارتباطی هزارجریب در آستانه نوروز قطع می باشد. همچنین راههای فرعی بسیاری از روستاهای هزارجریب از جمله پوروا هم مسدود می باشد.

این درحالیست که در برخی از روستاهای هزارجریب در اثر بارندگی و شکستگی شاخه درختان برق روستاها قطع و در پی آن مراکز مخابرات و آنتن تلفن همراه هم قطع می باشد. همچنین در اثر رانش ها لوله کشی آب بسیاری از روستاها که از طریق چشمه های جنگلی تامین می شد هم قطع شده است.

یکی از اهالی هزارجریب گفت با توجه به آستانه نوروز و رفت وآمد بالای مهمان به منطقه در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که جاده بسته باشد و عاجزانه از مسئولان تقاضای امداد داریم. نیروهای راهداری سعی کردند مسیرهای جاده را بازگشایی کنند اما بدلیل رانش های مجدد و پیاپی و نیز حجم شکستگی جاده در برخی مسیرها ارتباط هزارجریب با دنیای بیرون را قطع نگه داشته است.

مهندس حمزه ای بخشدا هزارجریب که به همراه اعضای شورای بخش از مسیرها بازدید کردند قول بازگشایی مسیر در اسرع وقت را داده است وی گفت بدلیل حجم بالای رانش ها و نبود امکانات راهداری به اندازه کافی کار امداد رسانی و بازگشایی به تاخیر افتاده است اما پرسنل راهداری از ابتدای بارندگی در جاده ها بودند و تلاش می کنند. وی افزود با توجه به رانش جاده در صفرمیان مسیرپدافندی استخرپشت، کلارودبار و لایی رودبار به سمت لایی در حال بازگشایی است و با هماهنگی بعمل آمده بیل مکانیکی برای بازگشایی مسیر اصلی صفرمیان- لایی هم در حال ورود به منطقه است. وی به مردم منطقه اطمینان داد با کمک همه دستگاههای اجرایی  مسئولین شهرستانی و نماینده مجلس و… تا پایان سال جاده های هزارجریب بازگشایی شود.