سردار ملکی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی به همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی تاکید کرد.

به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران صبح امروز (چهارشنبه ۹۷/۸/۹) با آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به فعالیت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در موضوع کتاب و فعالیت مجموعه ای از نویسندگان متعهدی که با تدوین کتاب هایی، زندگی و سیره شهدای مازندران را معرفی می کنند، اظهار داشت: تا کنون کتاب هایی بسیار فاخر و ارزشمند را با کمک انتشارات سرو سرخ به چاپ رسانده ایم که روایت گر زندگی و منش مجاهدانی از مردان و زنانی بوده که می توان از آنها به عنوان الگوی جامعه امروز یاد کرد.

ملکی افزود: اگر بتوانیم این الگوها را بیشتر و بهتر به مردم بشناسانیم، گام های مهمی برای حفظ ارزش ها در جامعه برداشته ایم و بدون شک همکاری با مجموعه کتابخانه های عمومی استان که در این زمینه فعال و پویا هم هست، دستاوردهایی بسیار ارزشمند برای هر دو مجموعه در پی خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه با برنامه ریزی های مختلف فرهنگی می توانیم نظر مردم بویژه جوانان را بیش از پیش به اسوه های ایثار و شهادت استان جلب کنیم، گفت: کیفیت آثار تولید شده به حدی است که می توان از کتاب هایی که در استان تالیف می شوند همانند کتاب های معروف ملی بهره برداری و الگوسازی کرد و امیدواریم به آن مرحله برسیم.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار با تاکید بر تداوم برنامه های فرهنگی کتاب محور از سوی کتابخانه های عمومی که به ارزش های دفاع مقدس تکیه دارند، بیان داشت: ۸ سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین برهه های تاریخ بشریت بوده است که طی آن انسان هایی بروز و ظهور کردند که در حین جوانی، از مقام قرب الهی و مکارم اخلاق برخوردار بودند و شایستگی شهادت را کسب کرده اند.

وی افزود: ما هم در این مرحله حساس انقلاب اسلامی وظیفه داریم که فعالیت های خود را برای احیا و ترویج آن اخلاص و ایمان و تعهد، متمرکز کنیم و به نسل هایی که آن روزگار را درک نکرده اند، بگوئیم که می شود به آن درجات عالیه انسانی دست یافت.

ولیپور با استقبال از همکاری سازنده تر با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اظهار داشت: با برخی از کتاب های منتشر شده توسط آن مجموعه آشنا هستم و مطالعه کرده ام و اطمینان دارم که با محوریت این کتاب ها، می توان برنامه های جذاب مورد رضایت مخاطبین را به اجرا در آورد.