مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: آئین نامه‌ای برای ماندگاری جشنواره وارش تدوین شود.

به گزارش ونگ وا، محمود شالویی در بازدید از بنیاد مازندران پژوهی مازندران و دبیرخانه دائمی جشنواره وارش، اظهار کرد: اولویت اول حوزه سینما و فیلم سازی ما در مازندران وارش است، باید آیین نامه‌ای تدوین شود که این جشنواره که رویکرد سیاسی و حذبی ندارد برای همیشه ماندگار شود.

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره وارش نیز اظهار کرد: جشنواره وارش از سال ۷۸ بنیان‌گذاری شد و در حال حاضر ۳۷ فیلم ساز در سطح ملی در مازندران داریم که به نحو شایسته از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

مهدی قربانپور با اشاره به اینکه موفق شدیم این جشنواره بین‌المللی برگزار شود، افزود: ما ۱۷ مهمان بین‌المللی داشتیم که در نوع خود اتفاق بی نظیری بود.

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره وارش با بیان اینکه ماهیت جشنواره از ابتدا فیلم کوتاه و مستند داستانی بود، یادآور شد: اگر جشنواره وارش قائم به فرد باشد دچار آسیب جدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره وارش مهم‌ترین اتفاق فرهنگی شمال کشور است، ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره باید تجهیزات لازم به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان فراهم و زیرساخت‌های آن آماده باشد، در حال حاضر امکانات موجود مناسب یک جشنواره بین‌المللی نیست باید در حد استاندارد برگزار شود.

قربانپور گفت: جشنواره وارش بهانه‌ای برای اتفاقات فرهنگی است، درصددیم تا باشگاه مخاطبان جشنواره وارش را راه‌اندازی کنیم.

مدیر داخلی بنیاد مازندران‌پژوهی انوشه نیز اظهار کرد: نگارش دانشنامه مازندران از سال ۱۳۹۵ آغاز شد این دانشنامه متشکل از چهار هزار مقاله در حوزه تاریخ، آداب و رسوم و فرهنگ، جغرافیا، ادبیات، هنر، اقتصاد و کل مسائلی که مازندران را در برمی‌گیرد است.

بیژن هنری‌کار خطاب به معاون وزیر ارشاد گفت: باید دردها و کمبودهای استان را درک کنید.

وی با اشاره به اینکه اهمیت بنیاد مازندران پژوهی از دانشنامه بیشتر است، تصریح کرد: هیچ کتاب مدونی در تاریخ مازندران نداریم.

هنری‌کار گفت: تدوین دانشنامه مازندران تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

فارس