مدیرکل راه‌آهن شمال:

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به وجود ظرفیت مناسب در خطوط راه آهن شمال کشور گفت: برقی کردن خطوط راه آهن شمال در دستور کار است.

به گزارش ونگ وا، یوسف گران پاشا عصر سه شنبه در نشست مدیر بنادر کشور آذربایجان در بندرامیراباد با مدیران و مسئولان استانی افزود: در رابطه با برقی کردن خطوط راه آهن شمال به کشورهای همسایه از مسیر اینچه برون قرارداد با روسیه بسته شده و در حال تجهیز کارگاه هستیم.

وی بیان داشت: با تجهیز کارگاه و برقی شدن خطوط در این مسیر، ظرفیت خطوط ما به ۷.۵ میلیون تن در سال می رسد که می تواند رشد قابل توجهی در تبادلات باشد.

گران پاشا درباره خطوط راه آهن شمال، افزود: این خط ریلی از خشکی به افغانستان، پاکستان، عراق، روسیه و آذربایجان متصل است و تخفیف ویژه حمل کالای انبوه، لحاظ می شود.

وی اضافه کرد: در این بخش و برای سهولت در انتقال کالا، واگن حمل بار خریداری شده و آمادگی حمل کالا وجود دارد و در همین راستا و با توجه به سیلوی غلات امیرآباد، واگن برای حمل غلات اختصاص یافته است.

مدیرکل راه آهن شمال درمورد ریل گذاری های انجام شده  در بندرامیراباد گفت: ۲۵ کیلومتر در داخل بندر ریل گذاری انجام شد و توانایی بارگیری مواد خوراکی و نفتی را مستقیم از کشتی به واگن و حمل آن در ۷ روز تا بندرعباس و حمل بین ۵تا ۶ روز به بندرامام را دارا است.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه بندرامیراباد به روروریلی متصل می شود؛ امیدواریم با بهره برداری از  پست اسکله رو – رو ریلی در بندر امیرآباد تا پایان سال جاری، تبادلات مناسبی را با کشورهای حاشیه خزر در این بخش انجام و نقش مهمی در ترانزیت، صادرات و واردات ایفا کنیم./مهر