مدیرکل تعاون مازندران:

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: دولت از واحدهای تولیدی که نسبت به جذب فارغ التحصیلان بیکار اقدام کند به صورت ویژه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامران اصغری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی استان به دلیل عدم تامین نیازمندی‌های واحدهای صنعتی خود گاهی با تعدیل نیرو مواجه می‌شوند.

وی با اعلام اینکه بخشی از سهم بیمه را کارفرما پرداخت می‌کرد، افزود: با اجرای بند «و» ماده هشت بیش از ۲۵ هزار اشتغال انجام شده است، در برنامه ششم این ماده واحده حذف شد که برخی از بکارگیری‌ نیرو را از دست دادیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: دولت برای جلوگیری از ضربه به اشتغال بحث پرداخت سهم بیمه را در دستور کار قرار داده که کارفرمایان با ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بیکار می‌توانند از این طرح‌های تشویقی استفاده کنند.

این مسؤول در ارتباط با اقدامات انجام شده سامانه کارا یادآور شد: یکی از سیاست‌های بسیار خوب دولت بود که عملیات این کار شروع شده است، ۱۶۵ میلیارد تومان در تسهیلات روستایی ابلاغ شده است، بیش از ۸ هزار متقاضی ثبت‌نام کردند و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در فاز اول تعهد اشتغال محقق می‌شود.

اصغری از راه‌اندازی پایانه صادراتی مرکبات در استان مازندران خبر داد و گفت: مشکلاتی در این راه داریم ولی با همکاری استاندار قرار است که تسهیل‌سازی شود.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در طرح فراگیر، افزود: تسهیلات این بخش با سود ۱۸ درصد بوده و در روستاها هم قابل پرداخت است، اما دولت برای برای متقضایان این طرح دو تا هشت درصد یارانه در نظر گرفته است و ۷۵۰ میلیارد تومان سهم استان است.

مدیرکل تعاون کار و  رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تعداد افراد بیمه بیکاری مازندران افزایش پیدا کرده است، گفت: حدود ۱۱ هزار نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری  داریم که حدود چهار تا پنج درصد افزایش پیدا کرده است و حدود دو درصد مربوط به انتقالی از سایر استان‌ها به مازندران است.

اصغری در پایان درباره تعطیلی واحدهای صنعتی در استان گفت: تعطیلی این مجموعه‌ها در اختیار این سازمان نیست در بسیاری از مواقع ما برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی اقدام کردیم.