شالویی در آیین کلنگ زنی مجتمع فرهنگی هنری چالوس:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه در هر شهر استان مازندران یک گذر فرهنگی هنری ضروری به نظر می رسد، گفت: باید فرصت های لازم جهت پرداختن به فرهنگ و هنر را فراهم کرد و نباید این فرصت ها منقطع شود.

به گزارش ونگ وا محمود شالویی در آیین کلنگ زنی مجتمع فرهنگی هنری چالوس که سال ها مسکوت مانده بود با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و هنر اظهار کرد: در تمام دنیا موزه ها و مجموعه های فرهنگی هنری شناخته شده هستند و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید آن می روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت معرفی فرهنگ و هنر مازندران تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و هنری خوب استان به ویژه موسیقی بومی و محلی، مجسمه سازی، منبت کاری و عکس طبیعت با معرفی مطلوب آنها می توان در خارج کشور علاوه بر جذب گردشگر، فرصت مناسبی برای معرفی مازندران به دنیا را شاهد باشیم.

وی به برنامه های فرهنگی و هنری که استان در حال برنامه ریزی هستند اشاره کرد و گفت: با وجود جایگاه مناسب استان در تئاتر و فیلم های مستند و کوتاه در حال پی گیری فعالیت دبیرخانه فیلم وارش هستیم تا در سال آینده این جشنواره در بابل برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه در هر شهر استان مازندران یک گذر فرهنگی هنری ضروری به نظر می رسد، تصریح کرد: باید فرصت های لازم جهت پرداختن به فرهنگ و هنر را فراهم کرد و نباید این فرصت ها منقطع شود.

شالویی بر ایجاد بستر سازی مناسب برای پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام فرهنگی است و کشور ما به حوزه های فرهنگی هنری خود افتخار می کند.

وی با ابراز خرسندی از کلنگ زنی مجتمع فرهنگی هنری چالوس که سال ها به علت نداشتن زمین مناسب رها شده بود، خاطرنشان کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر چالوس باید در جریان روند ساخت مجتمع به صورت مداوم قرار گیرند و در حین اجرا حضور یابند.

زمین مجتمع فرهنگی هنری چالوس با تلاش و پیگیری فرماندار،شهردار و اعضای شورای شهر چالوس توسط یکی از خیران اهدا و در سال ٩٧ در کمیته برنامه ریزی دارای ٥٥٠ میلیون تومان دارای اعتبار شد و قرار است در سال ٩٨ نیز اعتباری برای برای تکمیل آن در نظر گرفته شود.

به گفته محمد روحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد چالوس این مجتمع قرار است در سه طبقه ساخته شود که شامل آمفی تئاتر، نگارخانه، ساختمان اداری اداره فرهنگ و ارشاد و سالن اجتماعات نیز باشد.