مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران گفت: ۲۲ پروژه عمرانی و ۱۱۱ ریزفضا توسط اوقاف مازندران با بیش از ۲۶۳ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه همه ساله پروژه‌های مستعد سرمایه‌گذاری موقوفات مازندران شناسایی می‌شود، اظهار کرد: معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف اقدام به اجرای پروژه‌های عمرانی می‌کند.

وی با بیان اینکه اوقاف همواره در تلاش است تا بهره‌وری اقتصادی موقوفات از طریق ساخت و نوسازی موقوفات با انواع کاربری مسکونی، تجاری، خدماتی و … افزایش پیدا کند، افزود: پروژه‌های مستعد سرمایه‌گذاری موقوفات احصاء و طی فرآیندی قانونی مراحل اجرای پروژه و ساخت و نوسازی موقوفات انجام می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای ۸ پروژه بازسازی، نگهداری و تعمیر موقوفات و رقبات عرصه و اعیان وقف در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها بامساحت ۴ هزار  مترمربع و با اعتباری بیش از ۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه و مطابق دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های سازمانی، کمیته استانی احیاء عمران و آبادانی موقوفات استان مازندران تشکیل شده است،گفت: طی جلسات متعدد در خصوص تعیین تکلیف پروژه‌های مستعد سرمایه‌گذاری اقدام می‌شود.
حیدری خاطرنشان کرد: تهیه، بررسی و تصویب ۳۰ طرح جامع بقاع متبرکه، با اعتباری یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریالی اجرا و سرمایه‌گذاری در ۱۴ پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۸۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال در سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه درآمدهزینه هستند، خاطر نشان کرد: درآمد حاصل از نذورات و هدایای مردمی برای اجرای برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و هزینه‌های جاری همان بقعه هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تکمیل برنامه‌های عمرانی نیمه‌تمام بقاع متبرکه و اماکن مذهبی از تکمیل ۶۲ ریز فضا با بیش از ۲۵ هزار متر مربع و برآورد هزینه ۱۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و افزود: توسعه این اماکن نیز با ۱۹ ریزفضا در بقاع و اماکن متبرکه و با برآورد هزینه بیش از ۲۵ میلیارد ریالی به ۵۰۰۰ مترمربع افزوده خواهد شد.