معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران:

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران به توسعه دارالقرآن ها اشاره کرد و افزود: در سال ۹۳ حدود ۱۰ دارالقران در استان مازندران وجود داشت که در حال حاضر این رقم به ۲۷ دارالقرآن رسیده است.

به گزارش ونگ وا، محمد شعبانی ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از نخبگان قرآنی استان اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ حافظ کل قرآن در استان وجود دارد که این افزایش تعداد دانش آموزان قرآنی به دلیل رشد مراکز تخصصی قرآن است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نماز، قرآن و عترت بی نظیر هستند، گفت: درس های بسیاری را از دانش آموزان یاد می گیرم و به عشق آن ها وارد عرصه می شوم و امروزه بسیاری از خانواده ها میلیاردها در بخش آموزشی هزینه می کنند ولی به حوزه پرورشی کمتر توجه می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران به برنامه های قرآنی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه های قرآنی در سه حوزه قرآن، عترت و نماز می باشد که در طول سال دانش آموزان در مسابقات متعدد این حوزه شرکت می کنند.

وی گسترش نماز خانه های مستقل را یکی از برنامه ها دانست و بیان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری برای حضور پررنگ دانش آموزان در نمازخانه ها برگزار می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش به طرح مصباح الهدی اشاره کرد و گفت: در این طرح ۵۰ هزار نفر در سطح استان شرکت کردند که ۵ هزار اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد که امروز ۲۰۰ نفر از برگذیدگان تجلیل شدند.

شعبانی تاکید کرد : طرح مصباح الهدی در سال گذشته با محوریت سیره فاطمه الزهرا(س) برگزار شد و امسال نیز برنامه ما سیره امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مبنای کار خود را براساس تعامل گذاشته است، گفت: اداره کل آموزش و پرورش در حوزه قرآنی تعامل خوبی با دستگاه های و نهادهای حوزه قرآنی دارد و با همه هادهای فرهنگی تفاهم نامه ای منعقد شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران به توسعه دارالقرآن ها اشاره کرد و افزود: در سال ۹۳ حدود ۱۰ دارالقران در استان مازندران وجود داشت که در حال حاضر این رقم به ۲۷ دارالقرآن رسیده است.

شعبانی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر متفاوت است، تاکید کرد: هدف امام خمینی(ره) تغییر مدل و سبک زندگی مردم دنیا بوده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران انقلاب اسلامی را انقلابی ارزشی دانست و عنوان کرد: انقلابی که بر پایه دین شکل بگیرد با چالش ها و مشکلات فراوانی روبرو می شود زیرا نگاه و زاویه دید آن متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: اندیشمندان و نخبگان دنیا اعتراف کردند که رهبران اسلامی از بهترین رهبران هستند که برای بنده زندگی در چنین جامعه ای باعث افتخار است.