مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت که آب آشامیدنی سالم و بهداشتی حدود ۲۰ درصد جمعیت روستایی این استان در دولت تدبیر و امید تامین شده است.

مجید عبداللهی روز شنبه همزمان با هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۵۲۰ روستای مازندران در دولت تدبیر و امید از شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
وی جمعیت این روستاها را ۲۸۰ هزار نفر اعلام کرد.
وی گفت که دولت تدبیر و امید در پنج سال گذشته افزون بر یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۷۰ طرح آبرسانی روستایی هزینه کرد.
براساس آمارهای رسمی، حدود ۴۳ درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران در مناطق روستایی سکونت دارند.
مازندران ۲ هزار و ۴۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که یک هزار و ۶۵۰ روستا با ۴۲۰ هزار مشترک زیر پوشش آبفای روستایی هستند.
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران همچنین گفت که در مجموع شاخص بهره مندی روستاهای مازندران از آب سالم بهداشتی در دولت تدبیر و امید ۱۱ درصد افزایش یافت.
وی با اعلام این که هم اکنون ۷۹ درصد از جمعیت روستایی مازندران از آب آشامیدنی سالم برخوردارند، افزود: پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم و دوازهم آمار برخورداری روستاهای مازندران از آب آشامیدنی سالم ۶۸ درصد بود.
** آبرسانی به ۲۰ روستا در هفته دولت
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران همچنین گفت که همزمان با هفته دولت ۲۰ روستای این خطه شمال کشور با جمعیت افزون بر چهار هزار و ۱۰۳ خانوار از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی را حدود ۱۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد.
عبداللهی گفت: همچنین همزمان با هفته دولت طرح آبرسانی به هفت روستای خزرآباد ساری با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی آغاز شد که با تکمیل آنها حدود ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی دیگر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.