شهرک صنعتی

       رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۲۸.۵ درصد اشتغال استان در بخش صنعت است و استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدپور صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۸.۵ درصد اشتغال استان سال جاری در بخش صنعت و معدن است گفت: مجموعه فعالیت هایی که دستگاه های متولی می توانند انجام دهند، در توسعه و رونق این بخش مهم است.

وی اظهار داشت: فعالیت بخش دولتی باید به توسعه زیرساخت ها و حمایت از بخش خصوصی در حوزه صنعت معطوف باشد و استان در شاخص بهبود فضای کسب و کار در سال قبل، رتبه اول را کسب کرده است.

وی از دو هزار و ۸۰۰ مصوبه در کارگروه های تسهیل استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این مصوبات تاکنون اجرایی شده و بقیه نیز در دست اجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به شرایط کنونی کشور و جامعه بین المللی و نقض برجام از سوی آمریکا گفت: این اقدام سبب شده تا ایران در فضای افکار عمومی سربلند و عزتمند باشد زیرا بدعهدی از سوی دیگر کشورها بوده است.

ایجاد شهرکهای صنفی تخصصی

مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندارن نیز با اشاره به وجود ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان گفت: به دلیل اقلیم و جغرافیای استان، متوسط شهرکهای صنعتی استان زیر ۵۰ هکتار است و امکان استقرار یک یا چند واحد بزرگ صنعتی در شهرکهای صنعتی دشوار است.

وی اظهار داشت: تلاش کردیم شهرکهای مزیت دار را توسعه دهیم و بر میزان عرصه های صنعتی بیفزاییم و در این راستا هزار هکتار از اراضی صنعتی در شهرکهای صنعتی افزایش یافته است.

وی افزود: در دیگر مناطق استان، مجوز اولین شهرک صنفی غیردولتی برنج در استان صادر شده است و طبق برنامه شهرک تخصصی مبلمان نیز در بابلسر ایجاد می شود.

موسوی یادآور شد: در بهشهر نیز شهرک تخصصی آهن آلات ایجاد شده است زیرا یکی از مهمترین رسالت ها، ایجاد زیرساخت ها است.