سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خبر داد

سرپرست گردشگری مازندران گفت: ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۳۱۰ گردشگر از روستاهای مازندران بازدید کردند و ۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۳۰۰ نفر شب در روستاها اقامت داشتند.

گزارش شمال آنلاین، بهروز کشاورز ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته ۱۲ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۲۰۷ نفر شب مسافر در مازندران اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵ هزار و ۲۴ بازدید از صنوف مختلف عرضه مواد غذایی و مراکز بهداشتی و حمل و نقل صورت گرفت، افزود: ۱۴۳ مورد منجر به تشویق و ۱۰۵ مورد تذکر و اخطار کتبی داده شده است.

کشف و معدوم سازی بیش از ۲۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: ۲۱ هزار و ۱۶۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم سازی شده است.

این مسؤل اضافه کرد: ۲۳۳ اخطار بهداشتی به صنوف و اماکن بهداشتی داده شد که ۴۸ اماکن بهداشتی تعطیل شد.

کشاورز با بیان اینکه ۶۴۵ هزار و ۹۹۶ گردشگر از مکان‌های مذهبی و متبرکه حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: ۹۴ کنسرت و موسیقی، ۵۰۸ نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع دستی در استان برگزار شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۴۱ نفر از سوی جمعیت هلال احمر مازندران در حوادث جاده‌ای به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: به ۲ هزار و ۳۴۰ مصدوم امدادرسانی شد.

بازدید بیش از ۳۰۹ هزار گردشگر از موزه های مازندران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:  ۳۰۹ هزار و ۱۹۶ گردشگر از موزه‌ها و ۴ هزار و ۹۵۶ نفر از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کردند.

این مسؤل اظهار کرد: ۳۷۲ گزارش مردمی به کمیته تنظیم بازار اعلام شد که از سوی کارشناسان این واحد به ۳۵۷ مورد آن رسیدگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۲۸۵ نفر از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در محورها مستقر هستند و به مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۲۸۲ تن پرتقال، ۳۳۰ تن سیب، ۱۳۶ تن گوشت قرمز، ۴۱۴ تن گوشت سفید و ۱۰۷ تن تخم مرغ بین هم‌استانی‌ها و مسافران توزیع شده است.