مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از آغاز اجرای طرح آرامش بهار در ۳۰۰ بقعه امامزادگان استان خبرداد و گفت : بقاع این امامزادگان تا ۱۵ فروردین سال آینده میزبان مسافران نوروزی خواهد بود .

حجت الاسلام ابراهیم حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که امسال ۲۶ امامزاده بیشتر از تعطیلات نوروزی سال گذشته میزبان طرح آرامش بهاری هستند ، افزود که یکصد واحد سوئیت و ۷۲۴ زائر سرا در این اماکن آماده ارائه خدمات به مسافران است .
وی از سطح بندی بقاع میزبان طرح آرامش بهاری برای تعطیلات نوروزی پیش رو خبر داد و گفت که بقاع بر اساس میزان حضور و استقبال زائران ، موقعیت مکانی و چگونگی دسترسی افراد به آنها به چهار سطح ویژه ، درجه ۱ ، درجه ۲ و درجه ۳ تقسیم شده اند.
مدیرکل اوقاف مازندران با اعلام این که سطح بندی تنها در برپایی کمپ های پذیرائی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی تاثیر دارد ، افزود که این تقسیم بندی هیچ تاثیری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی نخواهد داشت .
حیدری گفت که اداره اوقاف با هدف بهره برداری معنوی از فضای بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلات نوروزی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف ، طرح آرامش بهاری را در این بقاع متبرکه اجرا می کند .
مازندران بر اساس آمارهای رسمی امسال میزبان بیش از ۵۰ میلیون نفر شب مسافر و گردشگر بود .
میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد که برای تعطیلات نوروزی پیش رو بیش از ۸۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت رسمی و غیر رسمی پیش بینی شده است.
استقبال سفر به مازندران از اقصی نقاط کشور در ایام تعطیل بویژه تعطیلات نوروزی و تابستان سبب می شود تا گردشگران و مساران با کمبود فضاهای اقامتی مواجه شده و به چادر خوابی در خیابان ها و معابر روی بیاورند.