نائب رئیس شورای شهر ساری:

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: طرح جامع یکپارچه سازی سیستم شهرسازی در سال ۹۷ به صورت جدی اجرا شود.

به گزارش ونگ وا، علی اکبر زلیکانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختار درآمد شهرداری بسیار ناکارآمد و فساد انگیز است و عدالت در آن رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه بیشترین درآمد مازندران در سه ماهه چهارم سال است اما فعالیت های شهرداری در ۶ ماهه نخست سال است خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط شغلی در مازندران درآمدها در ۶ ماه دوم واریز می شود.

زلیکانی با بیان اینکه رسانه ها ضلع چهارم توسعه در کشورهایی هستند که به سمت دموکراسی حرکت می کنند. گفت: رسانه ها پایه توسعه یک کشور هستند.

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: شهرداری همانند یک موجود زنده است که دائما یک سری بدهی ها و درآمد ها به آن اضافه می شود.

زلیکانی با بیان اینکه بودجه شهرداری ساری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است تصریح کرد: بودجه خالص آن در سال ۹۶ به ۴۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات وصول نشده شهرداری ساری از مردم و دولت

وی در ادامه از تحقق صد درصدی بودجه شهرداری ساری خبر داد و افزود: با پیگیری های شهرداری ساری و رئیس مجلس بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی در قالب اوراق مشارکت به شهرداری اختصاص و به منابع آن اضافه شد.

نائب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه کل بدهی شهرداری ساری زیر ۳۰۰ میلیارد تومان است. تصریح کرد: مطالبات وصول نشده شهرداری از مردم و دولت ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی اقتتاح پروژه بوستان ولایت در آینده را از سرمایه های شهر ساری برشمرد و افزود: این بوستان هزینه ای بالغ بر ۱۵۰میلیارد تومان را در بر داشته است.

نائب رئیس شورای شهر ساری تصریح کرد: اگر اتمام پروژه ها به صورت پیش دستانه توسط شهرداری ساری و شهردار صورت نگیرد قطعا به ضرر مردم خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: کل بودجه عمرانی شهرداری ساری با کل بودجه عمرانی استان مازندران برابری می کند.

زلیکانی با انتقاد از جذب نیروی مازاد در شهرداری ساری گفت: شهرداری بر اساس ضوابطی که وجود ندارد نباید جذب نیرو داشته باشد، زیرا ما اداره کار نیستیم اشکالاتی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری دارای ۵ هزار نیرو است. اظهار کرد: ماهانه بالغ بر ده میلیون تومان حقوق پرسنل شهرداری است.

نائب رئیس شورای شهر ساری تصریح کرد: در ارتقا سرانه بودجه بعد از مشهد و تهران مقام سوم را در کشور داریم. بنابراین نیاز یه نیروی بیشتری در شهرداری است.

زلیکانی گفت: اشتغال دغدغه اول مردم و شهر است. به خاطر همین به سمت پروژه هایی مانند بوستان بانوان و سکوتپه .. رفتیم.

باید نظام درآمد و هزینه عادلانه باشد

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: سعی کنیم افتتاح پروژه ها با پیوست ایجاد شغل برای مردم تعریف شود.

وی با بیان اینکه مشکل فرهنگی داریم اما یاد نگرفتیم نظام پرداخت ها بر اساس تنبیه و پاداش باشد. تصریح کرد: طرح جامع یکپارچه سازی سیستم شهرسازی در سال ۹۷ به صورت جدی اجرا شود.

زلیکانی گفت: نظام درآمد و هزینه باید عادلانه باشد و حد ما به سمت عدالت حرکت کند.

این مسئول تصریح کرد: شهرداری پشت پرسنل خود را خالی نکرده است هرکدام از پرسنل شهرداری در حوزه پرداخت درمان دچار مشکل هستند به شهرداری مراجعه کنند.

زلیکانی اظهار کرد: دست فروشان به پیاده روی بوستان ولایت انتقال داده می شوند.

نائب رئیس شورای شهر ساری در ارتباط با ساماندهی دست فروشان شهر ساری گفت: من طرفدار قشر دست فروش هستم زیرا آنها آخر راه هستند و فشار بر این قشر توجیه پذیر نیست.

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطر نشان کرد: سهم سازمان عمران از پروژه های عمرانی ما ۳۰ درصد است و ظرفیت آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیست.

وی در ارتباط با اتمام پروژه کارخانه زباله سور ساری گفت: آیا اراده ای وجود دارد تا نیروگاه زباله سوز به سرانجام نرسد.؟

زلیکانی در ادامه خاطر نشان کرد: به عنوان متولی امور پسماند سالی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان در حوزه پسماند هزینه داریم.

زلیکانی تصریح کرد: افتتاح نیروگاه زباله سوز هزینه ها را کاهش خواهد داد.

شهرداری ها در برنامه کلان استان نقش داشته باشند

وی در ادامه تصریح کرد: ساری جز ده شهر اول در پروژه های بازآفرینی قرار گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: باید شهرداری ها در برنامه کلان استان نقش داشته باشند.

زلیکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مازندران در حوزه گل و گیاه قابلیت بالایی دارد و می تواند بهتر از کشور هلند بدرخشد.

وی گفت: مدیریت شهری را هووی خود می بینند. شهرداری را در برنامه های خود مشارکت نمی دهند.

نائب رئیس شورای شهر ساری افزود: هیچ پروژه ای نباید صرفا عمرانی باشد مانند زیرگذر که مسئله ترافیک را حل کند بلکه باید پیوست اجرایی داشته باشد.

نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: اوراق مشارکت تعهدات دولت است از محل اعتبارات تملکات دارایی است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: عملا هیچ عیدی از سوی شهرداری و شورای شهر ساری برای شهروندان نداریم اما در خرداد ماه سال آینده افتتاح بوستان ولایت و پارک بانوان را در دستور کار داریم.

شهرداری ها درآمد پایدار ندارند

این مسئول تصریح کرد: همیشه مبارزه و برخورد با عوامل فساد بی سرو صدا از سوی شورا و شهردار اتفاق می افتد زیرا معتقدیم رسانه ای کردن راه فرار برای متخلف است.

وی در ارتباط با طلب شهرداری از شرکت گاز گفت: بدهی اداره گاز به شهرداری ساری ۱۱ میلیارد تومان بوده و در این زمینه منابع هم باید گرفته شود.

زلیکانی اظهار کرد: در ساختار حاکمیتی استان مشکل شهرداری های کل کشور نداشتن در آمد پایدار است.

وی در پایان گفت: در فار دوم پارک ملل به صورت مستقیم برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.