ونگ وا//  مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به لقب محیط ایست از سوی بعضی افراد گفت بله ما در برابر زمین خوران، در برابر زیاده خواهان و برهم زنندگان محیط زیست؛ محیط ایست هستیم و افتخار هم می کنیم. وی گفت ما هم تلاش می کنیم در استان تولید فعال شود اشتغال پایدار ایجاد شود و توسعه متوازن برقرار گردد اما با رعایت اصول زیست محیطی!

حسینعلی ابراهیمی کارنامی درکنفرانس خبری در جمع خبرنگاران افزود در سال ۹۶ حدود ۹۲ درصد استعلامات از محیط زیست مازندران جواب مثبت گرفتند. اینطور نیست که محیط زیست با هر طرح و پیشنهاد اشتغالزایی مخالف باشد.

وی به نقشه آمایش سرزمینی اشاره کرد که ضرورت دارد در سطح استان اجرایی شود و هر سرمایه گذاری بواسطه آن نقشه از طریق سایت براحتی بتواند تشخیص دهد در هر نقطه استان امکان  چه نوع سرمایه گذاری وجود دارد.

دکتر ابراهیمی با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاههای اجرایی در طی سالهای گذشته و اسفناک دانستن وضعیت محیط زیست، شکار و صید پرندگان، فاضلابها، پسماندها، منابع آب زیر زمینی، از بین رفتن جنگلها، آلودگی هوا و صنایع آلاینده و … از برنامه محیط زیست برای رفع و حساس کردن آن با کمک رسانه ها خبر داد. و افزود در سال ۹۶ رسانه ها با محیط زیست همراه بودند و کمک بزرگی به محیط زیست در پیگیری مشکلات کردند.

مدیر کل محیط زیست مازندران از مهمترین اقدامات اداره کل طی یک سال اخیر را قراردادن در ردیف اعتبار فاضلاب شهری برای ۱۲ شهر استان و تکمیل فاضلاب ۶ شهر اولیه دارای فاضلاب، آغاز توزیع بنزین یورو۴ در شهر ساری و پیگیری برای چند شهر بزرگ استان طی ماههای آینده، جلوگیری از صید بی رویه پرندگان در فریدونکنار، پیگیری برای افتتاح چند تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی( بشل،جویبار، بهشهر،و..) لایه روبی نهرهای منتهی به تالاب میانکاله و… برشمرد.

وی افزود با مدیریت صحیح و برنامه ریزی درست می توان مشکل تالاب میانکاله را حل کرد. اگر کشاورزان منطقه همکاری کنند، اگر امور آب حق آبه تالاب را رها کند.

حسینعلی ابراهیمی همچنین گفت :در حوزه صید غیرمجاز آبزیان ۶۶۰۵ قطعه ،پستانداران ۲۳۸،زنده گیری پرندگان ۹۳۰قطعه، زنده گیری پستانداران ۲۲ مورد ،زنده گیری غیرمجاز خزندگان ۳۲ مورد، شروع به شکار وصید ۸۳۲،سلاح غیرمجاز کشف شده ۲۷۸قبضه، سلاح مجاز۸۹۵ قبضه،ادوات شکار۷۳۲۶ مورد توسط محیط بانان کشف وضبط و۱۵۹۳نفردستگیر و۱۲۰۵ نفر منتخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.