محمد اسلامي در اين مراسم با اشاره به اين كه تحول با تغيير در نگاه و فكر اتفاق مي افتد، اين مهم محقق نمي شود، مگر آن كه همگرا باشيم و با همفكري و تعامل، ميثاق ببنديم كه قابليت ها را به عرصه عمل در آوريم، ياد آور شد: اتاق فكر بايد مازندران را در همه ابعاد آن متحول كند.

به گزارش روابط عمومي استانداري، محمد اسلامي، استاندار مازندران  در آیین افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی و مرکز اورژانس ۱۱۵ دانشگاه مازندران با بيان اين كه در آستانه ورود به ۴۰ سالگي انقلاب، برغم همه سختي ها و مزاحمت هايي كه سر راه كشور وجود داشته است، امروز توانسيتم شعارهايي را كه ملت براي آن خون دادند و جانفشاني كردند را به معناي واقعي كلمه محقق كنيم، گفت: هر دستاوردي، هزينه دارد. مهم ترين شعار ما استقلال بوده و دست يابي به استقلال در دنياي امروز كه دنياي حاكميت زور است كار آساني نبوده، ليكن در سايه ايستادگي مردم، كشور و رهبري حكيم، شجاع و دانا، امروز از جايگاه معتبري در منطقه برخورداريم.

استاندار با اشاره به اين كه بدست آوردن مرتبه علمي و در تراز بالاي علمي قرار گرفتن، كاري نيست كه بصورت فرمايشي و خريد فرصت بدست بيايد، تصريح نمود: امروز در دست داشتن منابع ۵ گانه پيشرفته هسته اي، هوا فضا، نانو، بيو و آي تي هست كه به عنوان جلوه قدرت محسوب مي شود.

اسلامي با بيان اين كه در ابتداي اساسنامه آژانس انرژي اتمي تاكيد شده كه اين آژانس تاسيس شده تا براي دست يابي بشريت به فناوري صلح آميز هسته اي هماهنگي و پشتيباني نمايد كه متاسفانه اين اصل براي كشور ما و برخي كشورهاي ديگر اجرا نمي شود، ياد آور شد: دليل اين برخورد اين است كه ما يك كشور و حاكميت مستقل داريم از سياست هاي قدرتمندان هم تبعيت نمي كنيم.

وي ادامه داد: آنان تمام دستاوردهاي دانشمندان ما در حوزه هسته اي را غير قانوني قلمداد نموده و به بهانه اين كه كار نظامي مي كنيم اين جنجال بين المللي را بر عليه ما به پا كردند و دانشمندان ما را كه پژوهش هاي ناب را در حوزه فيزيك و فيزيك اتمي را انجام مي دادند، ترور كردند، ليكن برغم همه اين توطئه ها، در حوزه هسته اي پيشرفت كرديم.

وي با اشاره به اين كه مهم ترين دستاورد برجام در كنار لغو تحريم ها اين بود كه پي ام دي بسته شد چرا كه نظام زور سال ها تلاش كرد تا اتهام بدنبال سلاح اتمي بودن را براي ايران با اسناد جعلي نگه دارد، خاطر نشان ساخت: متاسفانه نظام سلطه بلافاصله پس از بسته شدن پي ام دي، روي مسايل حقوق بشر تمركز كرد.

استاندار با بيان اين كه دشمن نمي خواهد كوچكترين چيزي كه جلوه توانستن و پيشرفت دارد را ذيل پرچم ايران اسلامي ببيند، چرا كه پرچم ما پرچم مستقلي است و تبعيت نمي كند، عنوان داشت: اگر دلتنگي و دلخوري از هم داريم، خانوادگي است. يادمان باشد كه زير پرچم مان و براي اهتزاز و عزت آفريني پرچم مان بايد تلاش كنيم.

مقام عالي دولت در مازندران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه در دانشگاه به كار پيوسته و قوي نياز داريم كه روي پيشرفت موثر باشد، افزود: دانشجويان با انگيزه درس بخوانند و اساتيد در مسير شكوفايي، دانشجويان را كمك كنند تا رونق فكري و نشاط تحصيل و پژوهش را بطور روزانه در دانشگاه شاهد باشيم تا بتوانيم سرمايه سازي كنيم و به سرمايه انساني براي توسعه نقش بدهيم.

اسلامي با تاكيد بر اين كه بايد براي رونق بخشيدن به اقتصاد كشور و ممانعت از افزايش جمعيت بيكار دانش آموخته بايد مهارت افزايي را در دستور كار قرار دهيم، گفت: بايد دانشگاه هاي استان مهارت افزايي در راستاي كارآفريني را جدي بگيرند.

استاندار با اشاره به اين كه مازندران بالاترين آمار تحصيلكردگان بيكار كشور را داراست و از دانشگاه ها خواستيم براي برنامه ريزي درست در اين راستا، آمار دقيق و وضعيت شغلي دانش آموختگان دانشگاه خود را از سال ۹۰ تا ۹۵ ارايه نمايند، ابراز نمود: بايد حمايت كنيم تا فرزندان داراي استعداد مازندراني از كسب و كارهاي نوين و رشته هاي دانش بنيان، شغل آفريني كنند.

وي با بيان اين كه ايجاد مسيرهاي درست تحصيلي و شغلي براي دانش آموختگان نيازمند معماري مجدد دانشگاه ها و نظام آموزشي است، عنوان نمود: نياز داريم در مازندران با توجه به ظرفيت عظيم مردم و تلاشي كه در جهت پيشرفت دارند، يك وفاق ايجاد كنيم و بهمين دليل از آغاز كار يكي از راهكارهاي ما ايجاد اتاق فكر استان با مسئوليت دانشگاه مازندران بود و همه طبقات فكري، تحصيلي و دانشگاهي بايد در اين خصوص نقش آفريني كنند.

استاندار با بيان اين كه در نخستين جلسه رسمي اتاق فكر در دانشگاه مازندران ۱۲ كارگروه تخصصي تشكيل داديم، گفت: همه بايد با نقش فعال در اين كارگروه ها و تضارب آراء و ايجاد توفان فكري، با احصا مشكلات و چالش ها و ارايه راه حل ها با نگاه به آينده و استخراج نقشه توسعه مازندران بر اين اساس، اهتمام نمايند، تا با جذب ظرفيت هاي داخلي و بيروني موتور توسعه استان به حركت درآيد.

نماينده عالي دولت در مازندران با اشاره به اين كه ما نمي توانيم با تكنولوژي ها و ساز و كارهاي گذشته به سمت آينده برويم، افزود: با چنين رويكردي نمي توانيم با محصولات مازندران در بازار به رقابت ادامه بدهيم لذا اتاق فكر بايد مازندران را در همه ابعاد آن متحول كند.

اسلامي، ياد آور شد: تغيير و تحول با جابجايي آدم ها اتفاق نمي افتد، تحول با تغيير در نگاه و فكر اتفاق مي افتد، اين مهم محقق نمي شود، مگر آن كه همگرا باشيم و با همفكري و تعامل، ميثاق ببنديم كه قابليت ها را به عرصه عمل در آوريم.