رئیس اتاق بازرگانی مازندران در دیار با هیئت اقتصادی ایتالیا مطرح کرد

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به فعالیت چهار هزار بنگاه صنعتی، آنها را زمینه ساز همکاری با شرکت های ایتالیایی دانست.

به گزارش ونگ وا، عبدالله مهاجر عصر پنجشنبه در نشست با شهردار مونته سیلوانا در ساری رابطه سیاسی و اقتصادی ایران و ایتالیا را خوب توصیف کرد و گفت: نگاه مثبت ایتالیا در حوزه اقتصادی موجب شده که این کشور  به‌عنوان چهارمین کشور اروپایی در زمینه روابط اقتصادی با ایران موفق عمل کند.

وی حجم پروتکل‌های همکاری بین دو کشور را بیش از ۱۳ میلیارد اعلام کرد و  بیان داشت: می‌توان برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های متقابل با کشور ایتالیا در زمینه‌های احتمالی هماهنگی لازم را ایجاد کرد .

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به میزان صادرات دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری به ایتالیا در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: واردات از ایتالیا بیش از حجم صادرات به این کشور است که با گسترش سطح همکاری‌ها می‌توان حجم صادرات را به رقم قابل قبولی افزایش  داد .

مهاجر به بازدید خود از ایتالیا و شناخت ظرفیت‌های مشترک همکاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی و  اقتصادی مازندران می‌تواند در جذب سرمایه‌های خارجی و همکاری مشترک صنعتی با ایتالیا خوب عمل کند .

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه بنگاه‌های صنعتی می‌توانند زمینه‌های همکاری خوبی را با شرکت‌های ایتالیایی ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: فعالیت بیش از چهار هزار صنایع کوچک و متوسط، عرصه اقتصادی مناسبی را برای همکاری‌های صنعتی  فراهم خواهد کرد.

مهر