بعد از ظهر امروز صورت گرفت

کاروان راهیان نور دانش‌آموزان پسر شهرستان نكا به همت ناحيه مقاومت بسيج شهرستان نكا و آموزش و پرورش اين شهرستان، به مناطق جنوبی کشور اعزام شدند.

به گزارش ونگ وا، کاروان راهیان نور دانش‌آموزان پسر شهرستان نکا بعدازظهر سه‌شنبه با بدرقه رسمی مسؤولان، به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان پسر ‌متوسطه دوم، امروز سه‌شنبه عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

حسین پالار اظهار کرد: این تعداد دانش‌آموز با پنج دستگاه اتوبوس و با همراهی راویان دفاع مقدس، روحانیون و مربیان فرهنگی و آموزشی، عازم مناطق عملیاتی جنوبی کشور در هشت سال دفاع مقدس شدند.

پالار، اردوی راهیان نور را فرصتی مناسب برای خودسازی دانش‌آموزان، آشنایی با فضای جبهه و جنگ و آگاهی از رشادت‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی‌های جوانان این مرز وبوم در هشت سال دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکا هم برگزاری این اردوها را راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: این فرهنگ‌ها باید در بین نسل جدید جامعه همواره جاری و ساری باشد تا در برابر جنگ نرم دشمن مقاومت بیشتری داشته باشیم.

سید ابراهیم شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا اظهار کرد: توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام از مسائل مهمی است که باید همواره مورد توجه ما و تلاش برای تبیین آن در بین جوانان باشد.

وی افزود: دانش‌آموزان در این اردوهای راهیان نور از مناطق مختلف عملیاتی هشت سال دفاع مقدس همچون شلمچه، فاو، دهلاویه، اروند، یادمان شهدای عملیات های والفجر و شهدای گمنام و مناطق دیگر بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: خودسازی در کنار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف مهم این سفرهای نورانی و معنوی است که در طول سال و با اعزام گروه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

فارس