معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران خبر داد

معاون مهندسی توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران از احداث بیش از ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شهر بابلسر خبر داد.

به گزارش ونگ وا به نقل از شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، امور آب و فاضلاب شهری بابلسر با تحت پوشش داشتن شهرهای بابلسر، کله بست و بهنمیر و جمعیت زیرپوشش  بیش از ۱۲۳ هزار و ۴۰۵ نفر یکی از شهرهای زیبای ساحلی مازندران محسوب می‌شود.

در راستای تاکیدات شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور مبنی بر حفظ محیط زیست با اجرای طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، مطالعه اجرای طرح فاضلاب بابلسر در سال ۱۳۷۹ آغاز شد.

معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران با بیان اینکه این طرح برای دوره زمانی ۲۵ ساله است، گفت: عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار از سال ۷۶ آغاز شد .

محمد یزدان‌پناه با بیان اینکه برای این طرح چهار مدول در نظر گرفته شد افزود: مدول اول با ظرفیت ۴ هزار و ۸۶۰ متر مکعب در شبانه روز  و زیرپوشش قرار دادن ۲۰ هزار نفر از جمعیت بابلسر در حال بهره‌برداری است.

وی، ظرفیت تصفیه خانه در سال مقصد را بیش از ۷۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز عنوان و تصریح کرد: این تصفیه خانه با سیستم لجن فعال با هوادهی ممتد فعال است.

معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران میزان تولید سرانه فاضلاب در این شهر را ۱۷۴ لیتر نفر روز دانست و افزود: در طرح کلی این تصفیه خانه ۹ ایستگاه پمپاژ  پیش‌بینی که درحال حاضر ایستگاه پمپاژ اصلی، PS5 و LS1 اجرا شد.

یزدان‌پناه به اقدامات انجام شده در این تصفیه خانه اشاره و تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال و ۱۱۰ کیلومتر شبکه فرعی واصلی احداث شد.

وی گفت: تاکنون ۵ هزار و ۱۱۰ انشعاب فاضلاب خانگی در بابلسر نصب شد که ۲۲ هزار نفر را زیرپوشش قرار داده است.