جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت : چهار هزار ضابط داوطلب برای توسعه و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان فعالیت می کنند .

حمید نیک نژاد روز دوشنبه در نشست علمی ، آموزشی گفتمان سازی در الگوهای رفتاری و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : با توجه به گردشگرپذیر بودن مازندران ، فعالیت این تعداد ضابط برای راهنمایی و آگاهی بخشی جامعه نیاز است .
وی برگزاری جلسات توجیهی برای این ضابطان داوطلب را به منظور ارائه فعالیت و چگونگی اجرای این فریضه ضروری دانست و ادامه داد : ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در همین زمینه ، اجرای برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است .
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران پا به کار شدن مجموعه های آموزشی برای گسترش این فریضه ضروری دانست و ادامه داد : هم اکنون در دانشگاهها و مدارس به صورت جدی عنوان نمی شود و الان نیاز فوری و اورژانسی است .
وی تاکید کرد : ورود تخصصی تر برای انجام این فریضه می تواند در تاثیر گذاری آن در جامعه ایفای نقش بکند .
نیک نژاد از نشستن گرد فراموشی و غفلت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان دغدغه امروز مجریان این فریضه نام برد و گفت : با بکارگیری روش های تخصصی و علمی متناسب با مسائل روز جامعه می توانیم از این روند رو به پیشرفت فراموشی این فریضه جلوگیری کرد .
وی ادامه داد : برای این منظور ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با ایجاد فضاهای جدید فعالیتی به دنبال رفع این مساله است .
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران تاکید کرد : ارائه بسته های فعالیتی جدید انجام این فریضه در شهرستان ها امسال در دستور کار قرار گرفته است .
وی ادامه داد : در فعالیت جدید امسال ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران ، بکارگیری و استفاده از اساتید ، مربیان و روحانیون شاخص و مطرح این مهم برای گسترش و نهادینه کردن معروفات در ادارات و دستگاههای اجرایی صورت می گیرد .
نیک نژاد که گستره انجام این فعالیت ها را در تمامی شهرستان های مازندران ذکر کرد ، افزود : تلاش می شود از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان برای این منظور استفاده شود .
وی گفت : شوراهای امر به معروف که در ادارات کل و شهرستان ها فعالیت می کنند در شهرستان ها ائمه جمعه به عنوان مدیران این شوراها ، برنامه ریزی برای انجام این فریضه را برعهده دارند .
نخستین نشست علمی – آموزشی گفتمان سازی در الگوهای رفتاری و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر مازندران با حضور اساتید ، مربیان و اعضای شوراهای این ستاد در شهرستان های استان برگزار شد تا رویکردهای جدید برای اجرایی کردن این فریضه در جامعه به صورت کارشناسی و علمی مورد بررسی قرار بدهند .