طرح کارورزی حوزه فرهنگ و هنر تشریح شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد مازندران در این باره گفت: واحدهای دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم می توانند از مزایای طرح کارورزی بهره گیرند و در این راستا، فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های فرهنگی و هنری، می بایست با مراجعه به سامانه کارورزی به عنوان کارورز ثبت نام کنند تا حداقل سابقه کار را از این طریق بدست آورند.
به گزارش ونگ وا، به نقل از روابط عمومی ارشاد مازندران عباس زارع با تاکید براینکه واحدهایی که از این اداره مجوز دارند می توانند با مراجعه به سامانه کارورزی به عنوان واحدپذیرنده ثبت نام کنند و نیروهای خود را از این طریق جذب کنند، در باره مزایای طرح کارورزی به واحدهای فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: از مزایای این طرح برای واحدهای پذیرنده این است که حقوق و بیمه کارورزان را دولت پرداخت می کند. همچنین اگر پس از پایان دوره کارورزی که حدوداً شش ماه می باشد، این کارورزان جذب شوند، واحد پذیرنده از بیمه کارفرما معاف خواهد شد.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد مازندران اظهارداشت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های فرهنگ و هنر، و واحدهای پذیرنده کارورز دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند با مراجعه به سامانه کارورزی ضمن اطلاع از جزییات این طرح، در آن شرکت کنند.
مطبوعات، موسسات، کانونها، شرکت ها، ناشران، چاپخانه ها، آموزشگاه های هنری، موسسات فعال در فضای مجازی، موسسات سینمایی، موسسات قرآنی، سینماها، نگارخانه ها و نهادهای فعال در عرصه فرهنگ و هنر دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند در این طرح ملی شرکت کنند.
بر این اساس، گروه های یادشده می توانند از فرصت ایجاد شده برای جذب کارورز در حوزه فرهنگ و هنر استفاده کنند.
دوره کارورزی یادشده حداقل ۴ و حداکثر ۶ ماه متناسب با ظرفیت بنگاه و استاندارد آموزشی مهارت خواهد بود.
کارورزان و واحد های پذیرنده برای اطلاع از شرایط و ضوابط این طرح می توانند به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه کنند.