رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: در این بخش دچار شعارزدگی شده ایم.

به گزارش ونگ وابه نقل از مهر، عبدالله مهاجر در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به مزیت گردشگری مازندران و بویژه منطقه غرب استان اظهار داشت: متاسفانه اتفاق خاصی با تناسب ظرفیت موجود رخ نداده است تا بتوانیم از ظرفیت خدادای آن بهره بریم.

وی با عنوان اینکه نتوانستیم از نعمات خدادادی استفاده حداکثری را بریم افزود: سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر گردشگر وارد استان می شود اما جز خدمات، عاید و درآمدی برای ما ندارند.

وی با تاکید بر اینکه منافع گردشگری باید عاید مردم استان شود گفت: اتاق بازرگانی برنامه های زیادی در حوزه گردشگری و دریا مطرح کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: ما نه تنها از نعمات خدادادی در حوزه گردشگری استفاده نمی کنیم بلکه به این بخش ظلم کرده ایم و در بخش گردشگری دچار شعارزدگی شده ایم.

مهاجر اظهار امیداوری کرد با رویکرد دولت دوازدهم بتوان از ظرفیت های موجود در بخش گردشگری و دریا در استان بهره گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در بخشی از سخنانش به ظرفیت های بخش صادراتی در استان اشاره و اضافه کرد و آن را جزو بندهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز در حوزه صادرات تاکید فراوانی داشته اند.

مهاجر با عنوان اینکه با کلمه « باید صادر کنیم» مشکل حل نمی شود گفت: تولید و بسته بندی خوب، تعیین بازارهای هدف مناسب از بایدهایی است که بخش خصوصی باید به آن توجه داشته باشد ولی موانع فراروی صادرات در اختیار بخش خصوصی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر اینکه حوزه اقتصاد و صادرات بایدطبق قانون به بخش خصوصی واگذار شود و تاکنون این امر محقق نشده است گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم حوزه اجرایی اقتصاد و صادرات به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اظهار اینکه صادرات با شعار حل نمی شود گفت: اگر در رقابت با رقبای خود در کشورهای هدف نتوانیم قیمت تمام شده را پایین بیاوریم، از بازار رقابت جا خواهیم ماند.

مهاجر به سفر هیئت های خارجی و سفرای خارجی برای تبادلات اقتصادی به استان اشاره کرد و گفت: برای صادرات اول باید ذائقه را مورد توجه قرار دهیم و سپس موانع فراروی رقابت را از بین ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، حقوق گمرکی را اساسی ترین مشکل فراروی صادرات بیان کرد و گفت: به رغم همه مشکلات، کالاهای تولیدی استان به بازارهای آمریکا نیز صادر شده است و این نشان از توانمندی استان دارد.

وی به ظرفیت های صادراتی در کشور روسیه اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصدی تولیدات غذایی و لبنی در روسیه از طریق واردات تامین می شود و باید مشکلات فراروی نظیر قیمت تمام شده را حل کنیم.