ونگ وا/  سید مهدی احمدی شهردار نکا در برنامه نشست مطبوعاتی خود ۱۴ برنامه خود برای پیشرفت و آبادانی شهر نکا به نیت ۱۴ معصوم اعلام و تاکید کرد هرگز حرفی را نمی زند مگر آنکه بر عملی شدن آن مطمئن باشد.

به گزارش خبرنگار ونگ دکترسید مهدی احمدی این طرحها را به بدین شرح اعلام کرد:

۱- اصلاح و ساماندهی رودخانه و حاشیه آن: شهردار نکا با اشاره به طول چهار کیلومتری رودخانه گذری از مرکز شهر و ظرفیت بالا در آزادسازی حریم دوطرف ان که اکنون حدود ۷۰ درصد انجام شد و نیز لایه روبی بستر آن با همکاری شرکت آب منطقه ای و ستاد بحران از اجرای طرح توریستی و زیباسازی رودخانه شهر خبر داد.

۲- احداث پل ۳۰ متری: دکتر احمدی در این نشست خبری با اشاره به کلنگ زنی یک لاین پل ۳۰ متری شهر به طول ۹۰ متر و عرض ۱۲/۵ متر از پرداخت مطالبه اولیه پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی در آینده نزدیک خبر داد وی همچنین از آزاد سازی مسیر خیابان ۳۰ متری با کمک کارگروه تعریض در شهرداری خبر داد و افزود با احداث پل خیابان ۳۰ متری شهر به بهره برداری می رسد.

۳- ساماندهی طرح دریا: شهردار نکا به پروژه طرح دریای مروارید اشاره کرد و افزود قراردادش با منابع طبیعی به اتمام رسید و برای تمدید اجاره بلند مدت اقداماتی شده و سعی داریم این طرح را به بهترین نحو مدیریت و الگو در منطقه کنیم. همچنین با پیگیری فرماندار و نماینده مردم در مجلس آزاد سازی حریم ۶۰ متری اردوگاه ارتش در دستور کار است امیدواریم با آزادسازی آن طرح در خور شان مردم در آن احداث شود.

۴- احداث پارکینگ طبقاتی: شهردار نکا گفت شهرداری اکنون ۸۶۰ متر زمین برای پارکینگ در چهارراه در اختیار دارد. و ما در حال بررسی هستیم درصورت توافق با مالکین زمین سیل زدگان در مرکز شهر و انبوه سازان پروژه را بصورت مشترک اجرا کنیم و پارکینگ و فضای تجاری و.. در کنارش دیده شود در صورت عدم توافق پارکینگ طبقاتی در مکان خودش اجرا می شود.

۵- طرح توسعه احداث پارک جنگلی قرمرض: شهردار نکا از تفاهم نامه بین شهرداری و منابع طبیعی و تحویل گرفتن ۱۰ هکتار از اراضی قرمرض خبر داد و گفت اکنون در دست طراحی و توسعه فضای گردشگری و رفاهی در منطقه که موجب درامد زایی شهرداری خواهد بود.

۶- تجهیز کارخانه آسفالت: قول دیگر شهردار نکا تجهیز کارخانه آسفالت به باسکول، سنگ شکن، کارگاه بلوک زنی و کارگاه سازه های بتنی و.. با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان است که بزودی اجرایی خواهد شد.

۷- ورودیهای شهر: سید مهدی احمدی از دیگر برنامه های اساسی خود در شهرداری نکا را ساماندهی ورودی های شهر از چهار سو برشمرد و افزود محور کار ورودی از سمت ساری است که با احداث دروازه قرآن با طرح نمادهای شهدا و علمای شهرستان و نیز احداث کندرو و فضای سبز در حاشیه خیابان، احداث شهر بازی و پارک در زمینی به وسعت ۴ هکتار در ورودی غربی و… از جمله اقداماتی است که می تواند مسافران را  برای توقف در این شهر ترغیب نماید.

۸- ساماندهی آرامستان: شهردار نکا از ساماندهی قبرستان شهر به اقداماتی نظیر احداث غسالخانه در داخل حصارکشی، احداث سرویس بهداشتی و سالن اجتماعات و آماده سازی و ساماندهی قبرها و… اشاره کرد.

۹- ممیزی املاک و ابنیه شهر نکا از جمله برنامه هایی است که شهردار جدید سعی دارد آن را ساماندهی کند.

۱۰- پایش تصویری شهر: از دیگر اقدامات در دست اجرا در این دوره نصب دوربین در معابر شهر و پایش تصویری شهر توسط شهرداری است که به گفته شهردار این پروژه آغاز و تا ماههای آینده تکمیل می شود که از تاکیدات شورای تامین شهرستان بوده است.

۱۱- افزایش فضای سبز شهر: به گفته شهردار نکا در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند کمتر از یک متر است که وی سعی دارد این را به یالای ۵ تا ۶ متر برساند.

۱۲- طرح جتمع مبلمان شهری: اقداماتی نظیر پیاده رو سازی، نورپردازی،ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و… از جمله کارهایی است که شهردار می گوید نکا می تواند الگو در سطح کشور باشد و این برنامه ها در دست اقدام است.

۱۳- ساختمان شهرداری: طرح ساخت ساختمان جدید شهرداری در آینده در دستور کار شهرداری است اما در حال حاضر شهردار جدید با اعتقاد به اینکه شهرداری خانه دوم شهرئندان است اقدام به بهسازی و نما کاری ساختماتن فعلی کرده است که از اولین اقدامات شهردار طی این مدت دو ماه بوده است.

۱۴- ساماندهی زباله و کارخانه کمپوست: شهردار نکا گفت کارخانه کمپوست شهرهای شرق مازندران در حال حاضر غیر فعال است. وی افزود برای مدیریت این مجموعه بایستی شرکت سهامی با سهامداری و هیئت مدیره بودن پنج شهردار و انتخاب مدیرعامل قوی این کارخانه بتواند روی پای خودش بایستد و مشکل زباله شرق مازندران حل شود.

دکتر سید مهدی احمدی با اشاره به نگاه خودش به رسانه ها گفت سعی کرده اولین جلسه خود را با رسانه ها برگزار کند. وی همچنین درباره رویکرد بومی گری برای شهروندان نکایی گفت سعی می کند حدالامکان پیمانکاران، کارگران و خریدهای خود را از شهر نکا انجام دهد مگر آنکه محصول تولید شده در شهر دیگر یا فرد متخصص ارزانتر و با کیفیت تر باشد.