معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران:

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران نقس بسیج را در توسعه انقلاب تا امروز بی‌بدیلی برشمرد و افزود: اوج و ایثار و جانفشانی بسیج را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم واگر حضور بسیج نبود ما در جنگ سخت در برابر نظام سلطه کم می‌آوردیم.

به گزارش ونگ وا، سرهنگ حسین‌محمد رضایی، ظهر پنج‌شنبه، در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج،با بیان اینکه به محض حضور بسیج در دفاع مقدس، شکل دفاع تغییر کرد، گفت: قبل از حضور بسیج، مرتباً شکست و ناکامی را در میدان رزم داشتیم اما با حضور بسیج، مرتباً شاهد پیروزی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز ما درگیر جنگ همه‌جانبه با نظام سلطه هستیم و اگر حضور مقتدرانه بسیج نباشد، ما میدان را واگذار خواهیم کرد و از این رو، ضرورت دارد که ما همه از بسیج حمایت کنیم.

رضایی با اشاره به بصیرت مردم و مسئولان و درک جایگاه و ضرورت بسیج گفت: با این امر، بسیج می‌تواند باز در عرصه‌های پیش رو موفق عمل کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج ۸۰ عنوان اصلی مشخص شده است، افزود: پیرامون این ۸۰ عنوان، بیش از ۸ هزار برنامه در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه دوشنیه ۲۹ آبان با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی نامگذاری شده است، از جمله برنامه‌های مهم این روز به برپایی نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح همه شهرستان‌ها، همایش تبیین اقتصاد مقاومتی در شهرستان گلوگاه، همایش طلایه‌داران سازندگی به‌همراه تجلیل از فعالان برتر اقتصادی توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در سالن فتح‌المبین سپاه ساری، افتتاح همزمان طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰ آبان باعنوان بسیج، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی نامگذاری شده است،گفت: از جمله برنامه‌های این روز،محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر استان و کشور در شهرستان نکا، همایش بسیج، طلایه‌دار محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا استان مازندران، جشنوراه مسابقات ورزشی و بومی و محلی در شهرستان میاندورود، ویزیت رایگان مردم در درمانگاه‌های سپاه در سراسر استان، ارائه میز خدمت در مناطق محروم توسط سازمان بسیج کارمندان، اعزام گروه‌های جهادی به ۱۳ منطقه آسیب‌پذیر استان توسط بسیج دانشجویی سپاه کربلا، افتتاح همرمان ۲۰۰ خانه محروم در سراسر استان، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم، ارائه مشاوره حقوقو در برخی مساجد در شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی بسیج در آمل است.

وی از جمله برنامه‌های ۱ آبان، برنامه‌های اختتامیه مسابقات کشوری حافظان برتر قرآن در بهشهر، کارگاه توانمندسازی طرح‌های فرهنگی، جشنوراه جهادگران علم و فناوری و رونمایی تولیدی بسیجیان در دانشگاه بابلسر، افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان چالوس، همایش نقش تربیت اسلامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان محمودآباد، همایش مادران حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در سالن فتح‌المبین، همایش نقش رسانه در اعتلای فرهنگ مقاومتی در نوشهر را نام برد.

رضایی در رابطه با برنامه‌های ۲ آذر، با عنوان بسیج، اندیشه‌ورزی و تولید علم گفت: از اهم برنامه‌ها در این روز، مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج، تجلیل نخبگان هنرمند، همایش هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه در شهرستان جویبار، همایش جهادگران علم و فناوری، همایش بررسی محتوایی بازی‌های مجاری و انیمشین‌های غربی در فریدون‌کنار، گردهمایی بسیجیان باعنوان نقش بسیج در مردم‌سالاری دینی در رامسر، گردهمایی سراسری دانشجویان بسیجی با عنوان انقلابیون جوان در دانشگاه‌های سراسر استان، عطرافشانی مزار شهدا در سراسر استان است.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ۳ آذر، روز بسیج، مسجد محوری و ولایت‌مداری نام‌گذاری شده است، از جمله اهم برنامه‌ها به برگذاری دعای ندبه در سطح استان، حضور سازمان‌یافته بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه، نمایشگاه مزرعه بی‌حصار در بابل، کارگاه علمی‌سازی کشاورزی در ساری، سخنرانی فرماندهان نواحی در سراسر استان قبل از خطبه نماز جمعه، همایش سنگربانان عشق در شهرستان سوادکوه اشاره کرد.

رضایی در رابطه با برنامه‌های ۴ آذر ماه روز بسیج، دولت مقاومت و استکبار ستیزی گفت: اهم برنامه‌ها در این روز، همایش تبیین گفتمان مقاومت و بسیجیان جهان اسلام در قائم‌شهر و ساری، همایش بزرگ جوانان انقلابی در سوادکوه شمالی، افتتاح گروه تلویزیونی بسیج در صدا و سیمای مرکز استان، مراسم تبیین جبهه مقاومت و تکریم از حماسه‌سازان مدافع حرم در عباس‌آباد، محفل قرآن با حضور ورزشکاران استان در اداره ورزش و جوانان استان مازندران، گردهمایی رزمندگان با عنوان بسیج و استکبار ستیزی در شهرستان سیمرغ هستند.

وی با بیان روز ۵ آذر با عنوان بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی نامگذاری شده است، از جمله برنامه‌های این روز به تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت در تمام شهرستان‌ها، آغاز طرح جشن محله محور باعنوان خدمت و امنیت در سراسر استان، همایش نقس بسیج در توسعه صادرات وهمایش بسیج و جهاد کبیر در شهرستان نور اشاره کرد.

وی از جمله ابتکارات سازمان علمی پژوهشی بسیج را ساخت دستگاه گلاسه کردن کاغذ، کاریو برقی در درمان زگیل ها و زخم‌ها،  تراکتور کوچک بومی مخصوص شالیزارهای مازندران، دستگاه قارچ‌کش طبیعی، نشت یاب لوله‌های نفتی برشمرد و افزود: در نمایشگاه روز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه امام محمد باقر (ع) ساری از تمام نخبگان اقشار بسیج تجلیل خواهد شد و دو محصول رطوبت‌سنج لیزری و دستگاه تولید کاغذ گلاسه رونمایی خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان مازندران با بیان حمایت بسیج از نخبگان به دو صورت مادی و معنوی است، افزود: به طرح‌های استانی حداکثر ۴ میلیون تومان بلا عوض و طرح‌های ملی بعد از ارسال به تهران و تایید طرح حداکثر تا ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شود که در سال ۹۶ تا کنون از ۷۵ طرح حمایت شده است.

رضایی با بیان اینکه بخش دیگر حمایت‌ها از طریق معرفی مبتکران به دستگاه‌های دیگر برای حل مشکلات آنها انجام می‌شود، افزود: برخی دستگاه‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند و به ناچار سپاه و بسیج وارد می‌شوند.

مهر