استاندار مازندران رنگ افزایی مرکبات را ضربه بزرگی به بازار کشاورزی استان برشمرد.

به گزارش مهر، محمداسلامی چهارشنبه شب، در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته، رنگ‌آوری مرکبات را ضربه بزرگی به بازار این استان دانست و از کسانیکه با پایین آوردن کیفیت مرکبات به خوشنامی مازندران ضربه میزنند، خواست از کار خود دست بردارند.

وی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است.، اظهار داشت: این استان نقش بسیار مهمی را در تولیدات محصولات کشاورزی در کشور ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: برای ارتقای بهره‌وری و اصلاح محصولات، کشاورزی بایستی از حالت سنتی خود خارج شود که در این راستا مجموعه‌ای از راهبردها و برنامه‌ها را وزارت جهادکشاورزی دنبال می‌کند و سیاست و برنامه‌های اجرایی استان هم به سمت صنعتی شدن درحال حرکت است.

استاندار مازندران تصریح کرد: در صورتیکه یکپارچه‌سازی اراضی با هماهنگی کشاورزان، صورت بگیرد، پرنامه‌های ارتقای بهره‌وری و بازدهی کشور انجام می‌شود.

اسلامی به موانع و مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید ظرفیت سازی صادرکنندگان به صورت کلان بوده و بر روی خدمات بازرگانی صادرکنندگان اعم از تولید، فرآوری و کیفیت تأثیرگذار باشد.

وی نوع قابلیت فروش محصولات کشاورزی را یکی دیگر از موانع صادرات دانست و عنوان کرد: ما بعنوان بخش دولتی می‌توانیم روابط بین‌الملل را تسهیل کرده تا در روزهای آینده مسیر تعاملات مازندران با کشورهای حوزه خزر برای صادرات، فراهم شود.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: محصولات مازندران نمی‌تواند با تعرفه‌های ترجیحی موجود در کشورهای حاشیه خزر رقابت کند که تبدیل تولیدات کشاورزی به یک شرکت با منافع مشترک بین کشور هدف و ما، در امر صادرات محصولات این استان، نقش بسیار مهمی دارد.

اسلامی بیان کرد: دولت بعنوان یک پشتیبان بدنبال تحقق سیاست کیفی سازی محصولات کشاورزی و یکپارچه‌سازی سیستم فروش بازرگانی است.

وی افزود: می‌توانیم با تقویت روابط بین‌الملل و دادن  مجوزهای لازم به شرکتهای صادرکننده و رایزنی با استانهای ایران و کشورهای همسایه، برای فروش داخلی و خارجی، به بازار مرکبات مازندران رونق بیشتری ببخشیم.