مدیر کل امور روستائی استانداری مازندران ، گفت : تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا روستاهای پرجمعیت که از منابع خوبی برخوردارند از یک بازارجه محلی بهره مند شوند.

  جان الله عبدی روز چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندی زنان مازندران که در نمایشگاه بین المللی قائمشهر دایر شد ، در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با ایجاد بازارچه درصدد هستیم تا افراد توانمند بتوانند در این بازارچه ها محصولات خود را به فروش برسانند.
وی با بیان اینکه برای این کار با فرمانداری ها و مراکز بخش و دهستان ها هماهنگی های لازم انجام شده ، گفت : به دلیل ظرفیت های فراوانی که در روستاها وجود دارد می خواهیم با ایجاد این بازارچه ، محصولات افراد توانمند ساماندهی شده و با قیمت مناسب به فروش برسد و جمعیت روستاها حفظ شود .
۴۵ درصد از جمعیت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفری مازندران در روستاها ساکن هستند .
به گفته عبدی هم اکنون مازندران در جمعیت ساکن در روستا در سطح کشور رتبه چهارم را دارا است .
مدیر کل امور روستائی استانداری مازندران با اشاره به اینکه تاکنون در این استان تسهیلات بانکی با سود چهار و هشت درصد در اختیار متقاضیان که به حرفه مشاغل خانگی و دستی مشغول هستند قرار گرفته ، افزود : طی سال گذشته به بسیاری از روستاهای مازندران تسهیلات تعلق گرفت .
به گفته عبدی در یکی از روستاهای استان مازندران با تسهیلاتی نزدیک به یک میلیارد تومان برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شده است .ایرنا