طرح ملی توسعه فرودگاه رامسر یکی از طرح های مصوب دولت نهم بوده که حدود ۹ سال از زمان کلنگ زنی این پروژه سپری می شود اما همچنان به صورت نیمه کاره رها شده است.

به گزارش ایرنا ، طرحی که وزیر راه و شهرسازی وقت در فروردین سال ۱۳۸۸همزمان با آئین آغاز عملیات اجرایی آن وعده داده بود که به مدت ۲ سال باید به طور کامل اجرا و به بهره برداری برسد اما چنین اتفاقی رخ نداد.
توسعه باند فرودگاه از یک هزار و ۴۸۰ متر به ۲هزار و ۷۵۰ متر، ساخت ترمینال جدید ، ساختمان های جانبی ،‌اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهم ترین مشخصات این طرح بوده است.
بررسی ها نشان داده که برای اجرای این طرح ملی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه و روند پیشرفت فیزیکی آن نیز حدود ۹۷ درصد اعلام شده است.
مدیرکل فرودگاه های مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، یکی از مهم ترین مشکلات و موانع اجرای کامل این طرح ملی را در حوزه اعتباری معرفی کرد و گفت : برای تکمیل و بهره برداری از این طرح حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
سعدالله وطن خواه افزود :‌ پی گیری های فراوانی درقالب نامه نگاری های اداری و حتی نشست های متعددی که با مسئولان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی برای به سرانجام رساندن این طرح گذاشته شد ولی تا به امروز نتیجه ای نداشته است.
وی اظهار داشت : شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی از آنجایی که یک شرکت درآمد هزینه ای است بنابر این طبق اظهار نظر مسئولان این شرکت توان پرداخت این میزان مبلغ مورد نیاز را ندارد.
مدیرکل شرکت فرودگاههای مازندران گفت : یک ماه پیش، این موضوع را با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی در سفری که به این استان داشتند در میان گذاشته شد و علاوه برآن مکاتبه ای نیز با استاندار مازندران انجام گرفت و ظاهرا ایشان نیز پیرو این نامه ، مکاتبه ای با معاون اول رئیس جمهوری داشته است.
مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت:‌ نکته مهم تر آنکه در این میان رایزنی هایی هم انجام گرفته و آن اینکه بتوان این طرح را در فهرست طرح های اقتصاد مقاومتی استان به شمار آورد تا بلکه شاید اراضی معوض به برخی از نهادهای متولی که مالکیت عرصه و عیان بناهای احداثی در اجرای این طرح هستند ، در اختیار این نهاد ها قرارداد.
وطن خواه از فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در غرب مازندران نیز خواست تا برای به سرانجام رساندن این طرح ملی رایزنی های لازم با مسئولان کشوری داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای کامل این طرح ملی درآینده نزدیک بتوان پروازهای خارجی در این فرودگاه که ظرفیت بسیار خوبی هم دارد ، راه اندازی کرد.
فرودگاه رامسر در سال ۱۳۳۱ جهت انجام پروازهای تشریفاتی احداث شد که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توسعه بخشی از این فرودگاه، سیل عظیمی از زائران از این مکان به مشهد مقدس یا بالعکس جابه جا می شوند.
طبق آمار از منابع رسمی در تابستان امسال دست کم ۲۸ هزار و ۸۲۱ مسافر از طریق فرودگاه رامسر جابه جا شدند که از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ نفرشان خارجی از کشورهای اروپایی ، آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس بودند.
‌هم اکنون با همکاری شرکت های هواپیمایی آسمان و ایران ایر هفته ۴۴ پرواز در مسیرهای رفت و برگشت رامسر – مشهد و رامسر – تهران در این فرودگاه انجام می شود.
شهرستان ۷۰ هزار نفری رامسر واقع درغرب مازندران به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری منحصربفرد نظیر جنگل ، دریا ، کوه ، جلگه و اماکن اقامتی مانند هتل قدیم ، هتل جدید ، کاخ موزه و آب های گرم معدنی از دیرباز تاکنون به عنوان عروس شهرهای ایران مطرح بوده و به همین خاطر در تمامی روزهای سال بویژه نوروز پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست.